Podpořit zdravý pohyb občanů a snížit neúnosnou dopravní situaci ve městě se rozhodlo také vedení slezské metropole.
Opavská radnice vypsala výběrové řízení a oslovila celkem čtyři případné provozovatele. Na základě průzkumu trhu Opava na bikesharing vyčlenila jeden milion korun na pětiměsíční dobu provozu. Přihlásila se však jediná firma, Rekola, s cenou převyšující rozpočet o více než 130 tisíc měsíčně.
V jiných městech jsou ovšem veřejná kola provozována levněji, což město moc dobře ví a na nabídku tedy nekývlo. Chtěla zmíněná firma využít situace a město „natáhnout“? Nebo patří k těm dražším? Proč se tedy ale cena od indikativní nabídky, kterou Opava obdržela, tak moc liší? Ať je to tak či onak, městská rada si takové počínání nenechala líbit a postupuje jako rozvážný hospodář.
Pilotní projekt počítal s 80 bicykly a odstartovat měl již v červnu letošního roku. Radní předpokládají, že ostatní firmy nemají aktuálně dostupná kola, jinak by se do soutěže přihlásily. Proto se vedení Opavy rozhodlo konkurz zrušit, dát více času i ostatním firmám a znovu výběrové řízení vypsat na podzim.
Je to dobré rozhodnutí, netřeba tlačit na pilu a za každou cenu zřídit, ač super, službu občanům, která není tak výhodná, jak by mohla ve skutečnosti být.