Podle policie byli při srážce nákladního vlaku s osobním automobilem dva lidé usmrceni a o život dalšího vážně zraněného člověka bojují lékaři ostravské nemocnice. Za tragédií stojí hazard řidiče, který vědomě vjel na přejezd v době, kdy to světelná signalizace zakazovala a jiní řidiči už na červenou stáli.

Vlak jel z Opavy na Krnov. Nákladní souprava o hmotnosti 115 tun tlačila osobní auto po kolejích necelých 200 metrů. Zemřelí lidé seděli na předním a zadním sedadle levé strany vozidla, do které narazila masivní přední část lokomotivy.

"Po příjezdu na místo hasiči zjistili, že se jedná o nehodu osobního automobilu a nákladního vlaku. Ve vozidle se nacházely 3 osoby. Hasiči ihned zahájili záchranné práce a jednu zraněnou osobu vyprostili a předali do péče záchranné služby. Další dvě osoby již nejevily v době zásahu známky života. Hasiči postupně vyprostili i těla obou obětí. Ve vlaku nebyl nikdo zraněn," informoval mluvčí krajských hasičů Petr Faster.

„Na místě byl usmrcen pětačtyřicetiletý řidič vozu Opel Omega z Karviné a jeho jednašedesátiletá spolujezdkyně. Další žena, pětašedesátiletá matka řidiče byla transportována letecky do nemocnice v Ostravě,“ shrnula následky kolize pro Deník přímo z místa policejní mluvčí Dagmar Schindlerová.

Lékaři tak bojovali především o život vážně zraněné ženy. Pacientka byla po prvotním čtyřicetiminutovém ošetřování naložena na palubu vrtulníku a přepravena do ostravské fakultní nemocnice.

„Muž a žena ve věku pětačtyřicet a jednašedesát let utrpěli při havárii zranění, která byla neslučitelná se životem. Lékař mohl pouze konstatovat jejich smrt. Pětašedesátiletá žena, která rovněž cestovala v automobilu, byla těžce zraněna. Záchranáři zjistili poranění hlavy, hrudníku a páteře,“ uvedl k případu tiskový mluvčí záchranářů Lukáš Humpl.

Okolnosti nehody a míru zavinění vyšetřují policisté a drážní inspektoři. „Ze svědeckých výpovědí dalších řidičů víme, že světelná signalizace byla v provozu. Řidič v té době začal předjíždět už stojící vozidla a vjel na přejezd před právě přijíždějící nákladní vlak,“ doplnila mluvčí Schindlerová.

„Také podle našich zjištění bylo světelné a zvukové výstražné signalizační zařízení v době nehody v provozu. Jednokolejná trať byla mimo provoz asi do 11. hodiny. Na lokomotivě vznikla předběžně vyčíslená škoda 50 tisíc korun a ve stejné výši i na osobním vozidle,“ potvrdil Jan Kučera z Drážní inspekce.