Letadlo klidně pojíždí, mohutný motor točí čtyřlistou vrtulí. Najednou foukne prudký poryv větru. Letadlo se nakloní. Škrtne koncem spodního křídla o zem.

Rychlost ještě není tak malá, aby to ustálo. Mohutná energie stáčí stroj a ten se staví na čumák. Mohutné listy vrtule se zasekávají do země.

Jednapadesátiletý pilot z Velké Bystřice i druhý čtyřicetiletý pilot z Čavisova automaticky zavírají přívod paliva a zkušeně eliminují další hrozící nebezpečí. Pak z letadla v nezvyklé poloze vyskakují. Nejsou ani zranění.

Tak nějak viděli v neděli krátce po poledni na letišti Slezského aeroklubu Zábřeh nehodu letounu AN2. Nehodu poté oznámili policii. Ta provedla u obou pilotů i orientační dechovou zkoušku. Je negativní.

Začíná vyšetřovací kolotoč jako u každé jiné nehody. Na místo přijíždějí pracovníci letecké inspekce z Prahy. Letadlo má poškozené křídlo, vrtuli a motor. Majitel škodu odhaduje na jeden milion korun.

Letecké nehody se prostě stávají.

Známy jsou hlavně nehody populárních ultralightů. V paměti lidí z benešovského letiště jistě zůstala i loňská havárie dvou Poláků v letadle Skylark, kteří nezvládli vzlet a z výšky přibližně dvaceti metrů se zřítili na zem. Vše se obešlo jen s lehčími zraněními