„Před tímto železničním přejezdem na znamení dopravní značky značící „stůj, dej přednost v jízdě“ zastavil, rozhlédl se a znovu se rozjel, avšak již v době, kdy k místu přijížděl vlak,“ upřesnil mluvčí opavské policie René Černohorský a dodal, že osobní vlak jedoucí ze stanice Hradec nad Moravicí do stanice Opava-východ řídil 60letý strojvedoucí z Opavy.

V prostoru křížení železnice a pozemní komunikace tak došlo ke střetu mezi přední částí osobního vlaku a pravé boční části návěsu a nákladní automobil po nárazu skončil na boku. „Orientační dechové zkoušky vyzněly u obou řidičů negativně, celá záležitost je nadále v prověřování,“ doplnil Černohorský s tím, že je řidič nákladního vozu důvodně podezřelý ze spáchání přečinu obecného ohrožení z nedbalosti.

Záchranáři ošetřovali celkem deset osob, devět z vlakové soupravy a řidiče nákladního vozu. „Všichni byli při vědomí a mimo přímé ohrožení života, utrpěli lehká a středně těžká poranění, převážně v oblasti hrudníku a končetin,“ uvedl tiskový mluvčí záchranářů Lukáš Humpl.

Nehoda na železničním přejezdu u obce Otice-Rybníčky.

Po poskytnutí přednemocniční neodkladné péče byli pacienti převezeni na urgentní příjmy opavské Slezské nemocnice, z kapacitních důvodů pak i do ostravské Fakultní nemocnice. „Přijali jsme sedm pacientů. U všech se jednalo o lehčí zranění. Po ošetření byli všichni ještě večer propuštěni do domácího ošetřování,“ potvrdil Deníku mluvčí Slezské nemocnice v Opavě Jiří Krušina.

Hasiči zasahovali na místě více než osm hodin. „Požárníci zabezpečili místo nehody a v první fázi zde řídili dopravu. Pomáhali zraněným osobám s chůzí a asistovali při jejich ošetřování. Po 22. hodině se pustili do náročného vyprošťování nákladního automobilu a poslední hasiči odjížděli z místa nehody ve středu před třetí hodinou ranní,“ komentoval událost Petr Kůdela, tiskový mluvčí hasičů Moravskoslezského kraje.

Celkové škody byly odhadnuty na více než 6 milionů korun. „Škoda na nákladním automobilu činí 4,5 milionu korun, 1,5 milionu na vlaku, 10 tisíc korun pak na trati. Drážní inspekce šetří příčiny a okolnosti vzniku mimořádné události v místě jejího vzniku,“ informoval mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Problematice železničních přejezdů jsme se věnovali již v minulém týdnu, konkrétně tento otický patří mezi nechvalně proslulé a nejnehodovější přejezdy v republice. V budoucnu má být zrušen. „V rámci výstavby silničního obchvatu Otic je projednána změna tohoto železničního přejezdu na železniční přechod pro pěší. Termín realizace výstavby silničního obchvatu a následné přestavby železničního přejezdu na přechod je plně v kompetenci investora stavby – Správy silnic Moravskoslezského kraje,“ doplnil tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Oslovili jsme proto také úřad Moravskoslezského kraje s žádostí o doplnění informací ohledně toho, v jaké fázi se stavba otického obchvatu momentálně nachází. Do uzávěrky tohoto vydání se nám vyjádření získat nepodařilo.