Na Dakaru, který startuje začátkem ledna, totiž bude jedničkou týmu Tatra Buggyra Racing. Nový kamionový speciál Tatra Phoenix 2.0 před nedávnem pečlivě testoval na offroadové dráze v Milovicích nedaleko Nymburka.

„Poslední testování určitě splnilo svůj účel. Na autě se udělaly nějaké změny, které doufám, že povedou k lepšímu,“ řekl naší redakci Martin Kolomý.

Jeho závodnická stáj mohla čerpat důležitá data z červencové Rally Hedvábná stezka, jejíž trasa vedla z Moskvy až do čínského města Si-an. Kolomému se především ze začátku velice dařilo, nějakou dobu dokonce držel průběžné vedení. Jako jediný byl také schopen držet krok s ruskými Kamazy. Technické problémy a následná penalizace ho ale nedlouho před koncem vyřadily ze hry o umístění na stupních vítězů. Nakonec z toho byla celková jedenáctá příčka. „Bylo na víc. Naštvaný jsem na dodavatele, kteří nejsou schopni dodat kvalitní díly. Hedvábná stezka byla opravdu velkou zkouškou,“ přiznal pilot z Bruntálska.

Nyní nastává čas k tomu, aby tým Buggyra Racing pečlivě zabalil a připravil svou techniku na přesun do Francie. „Během 23. listopadu dorazí do francouzského přístavu Le Havre. Projdou technickou a administrativní přejímkou a lodí se přepraví do Jižní Ameriky. Já se svými kolegy se chystám na americký kontinent po Novém roce. Odlétáme 2. ledna. Začátek Dakaru je naplánován na 6. ledna.

Nový kamion Tatra Phoenix 2.0 má za sebou poslední testování před přesunem do Jižní Ameriky.

Startovní pole vyrazí z hlavního města Peru Limy a cestou přes Bolívii po čtrnácti dnech dorazí do cíle v argentinské Cordobě. V minulosti už Martin Kolomý dvakrát dosáhl na celkové páté místo. Toto maximum by chtěl v příštím roce překonat. Letos dojel celkově patnáctý, ale měl na víc. Na začátku se pohyboval v popředí a dokonce vyhrál první etapu. „Věřím, že jsme připraveni dobře, i když na tak dlouhou a náročnou soutěž jako je Dakar se dost dobře připravit nedá. Na trase se musíte popasovat s neočekávanými záležitostmi. Pokud vše půjde dobře, na umístění mezi top trojkou bych mohl pomýšlet. Moc rád bych si chtěl sáhnout na sošku Beduína,“ narážel na cenu, která je udělována nejlepším trojici jezdců dakarské rallye.

I v roce 2018 budou největší konkurencí Kamazy. „Mají podstatně vyšší rozpočet pohybující se v milionech eur. Za rok zvládnou najet obrovskou porci kilometrů. Klidně 40 až 60 tisíc s jedním autem. Takových aut přitom mají pět. Jezdci jsou zaměstnanci Kamazu a věnují se pouze tomu. U nás chodí každý do své práce a má to jako koníčka,“ vysvětlovala na závěr jednička Buggyra Racing.