Na závodění přitom letos Midrla neměl tolik času jako v předchozích letech. Na začátku roku se totiž musel důsledně věnovat studiu na vysoké škole v Praze a motokáry šly trochu do ústraní. I tak stihl absolvovat závod světového poháru na okruhu ve francouzském Le Mans, kde v tvrdé konkurenci šestadevadesáti motokaristů nakonec vybojoval velmi solidní jedenácté místo.

„Tohoto umístění si velmi cením, protože jsem neměl tolik naježděno. Prošel jsem náročná kvalifikační kola, a kdybych startoval z lepší pozice, možná bych se dokázal posunout ještě více dopředu," konstatoval opavský jezdec.

V letošním roce také vyměnil stáj. Z italského továrního týmu Birel si to namířil ke svým krajanům do MS Kart Prachatice „Rovněž se jedná o tovární záležitost. Dostalo se ke mně více nabídek, ale nejvíc mě zaujala tato, proto jsem na ni kývl.

Kvalita materiálu se projevila také v závodech mistrovství České republiky." Je tomu opravdu tak. Jan Midrla byl podnicích, které se konaly v Chebu, Písku, České Lípě a Vysokém Mýtě, natolik suverénní, že před závěrečným závodem, jež se opět pojede ve Vysokém Mýtě, je jeho náskok nedostižný.

Opavský motokárista „KZ2kám" letos suverénně dominoval. „Poslední závod už ani nemusím jet. Kdybych měl sezonu nějak komplexně zhodnotit, jednoznačně převažují pozitiva. Vydařil se přestup do nové stáje, republikový šampionát. I přes studijní povinnosti jsem se stíhal jakž takž připravovat.

Jaké ale budou ambice do příštího ročníku, ještě nevím. Nejdřív si musíme sednout a důkladně zanalyzovat ten minulý," posunul se dále.

Jenom pro představu, KZ2 je druhou nejvyšší motokárovou třídou. Jezdí se na strojích s obsahem 125 kubických centimetrů, vozy mají pětapadesát koní a šestistupňovou převodovku. „Nad námi už je pouze kategorie, kde se jezdí na silnějších „dvěstěpadesátkových" motokárách. Závodí v nich například můj stájový kolega Adam Kout.

Podniky této třídy se u nás konají na velkých okruzích, které jsou třeba v Brně nebo Mostu," popisoval Jan Midrla a na úplný závěr vypíchl několik technických zajímavostí u své motokáry: „I naše stroje jsou velmi silné. Teoreticky jsem schopen dosáhnout maximální rychlosti až 190 kilometrů za hodinu. Reálně se ale na rovinkách tratí, na nichž kroužíme, dostanu na rozmezí mezi 140 až 160 km/h. Z nuly na sto dokáže motokára zrychlit za tři vteřiny."