Na start závodu se postavili jezdci se čtyřiadvaceti zemí světa. Opavský pilot se ale nejdříve musel probít do finále a to nebylo vůbec snadné, neboť stejné ambice mělo dalších osmaosmdesát závodníků.

Gróman byl v trénincích na suchu jedním z nejrychlejších. Jeho tým měl ale obavy z deště, který do Parmy dorazil. Na řadu přišla skutečná pneumatiková loterie. Ve třídě KF2 se i přes nepřízeň počasí Grómanovi dařilo, vyjel si skvělou osmou příčku. Na startu nechyběla ani jeho o dva roky starší sestra Tereza. Ta měla osmapadesátý nejlepší čas, třetí z Čechů Michal Fousek byl na tom o deset příček hůře.

O den později čekala na závodníky nejdříve kvalifikační jízda. Do ní šel Zdeněk ze třetí startovní pozice. Prvních deset kol bojoval ve čtveřici pilotů, kteří se rychle vzdalovali ostatnímu startovnímu poli. Opavskému jezdci se ale v závěru nevyhnuly problémy a po kolizi v poslední zatáčce byl nakonec rád za čtvrté místo. Jeho čeští kolegové si příliš nepolepšili. Fousek dojel šestnáctý a Zdeňkova sestra osmnáctá. Tohle byly výsledky úvodní rozjížďky.

Ta druhá vyzněla pro Terezu lépe, byť jela ještě na mokrém povrchu, patřila ji čtrnáctá pozice. Naopak jejím kolegům začal povrch pomalu vysychat. Otázkou tak bylo, jaká padne volba pneumatik – zvolili odlišnou strategii. Gróman šel do rizika a vsadil na sucho, naopak Fousek zvolil jistější mokrou variantu. Opavskému závodníkovi ale štěstí příliš nepřálo. Jeden ze soupeřů jej vystřelil z tratě a později mu navíc, pravděpodobně v důsledku předchozí kolize, upadl filtr. I tak ale dokázal dojet na deváté příčce.

Fousek se postupně propadl až na patnáctou. Na řadu přišlo semifinále a ve hře byla celá česká trojice. Všichni tři bojovali o postup mezi nejlepší, radoval se ale pouze jen Zdeněk Gróman. Naděje Terezy vyhořely hned v první zatáčce, ve které se odehrála hromadná kolize. Její let nad dalšími piloty skončil ohnutou osou a účast ve finále se rozplynula jako pára nad hrncem. Michal Fousek je na tom podstatně lépe a k účasti mezi elitou mu chyběly pouze dvě místa.

To Zdeněk po startu z osmé pozice nedal nikomu ze soupeřů sebemenší šanci a po několika výtečných předjíždějících manévrech se dostal na čelo semifinálové jízdy, kterou dovedl vítězně až na cílovou rovinku. Finále třídy KF2 startoval Zdeněk Gróman z nejlepší možné startovní pozice, ujal se vedení. Jenomže ještě na konci prvního okruhu je předjel Angličan Tom Grice. Opavák se držel těsně za Britem a během dalších kol však zaútočil opět na vedoucí pozici. Do hry se o pár kol později zapojil i Jack Harvey. Ten ale zariskoval s chudou směsí a zadřel motor.

Na Grómana začal dorážet Ital Patrone. Několikrát si vyměnili pozice. Rozhodnutí přišlo čtyři kola před cílem. Opavský jezdec zaútočil z druhé pozice a nedal pětadvacetiletému Italovi šanci. Pilot ze Slezska projel cílem jako první a stal se vítězem prestižního memoriálu Andrea Marguttiho. „Takové emoce jsem v životě ještě nezažil. Pocity po dojetí vítězného finále se nedají slovy popsat.

Po dojezdu před váhu jsem brečel radostí. Čekal jsem na vítězství ve světové konkurenci strašně dlouho. Jsem rád, že se to konečně podařilo,“ neskrýval své pocity vítěz závodu. „Stále si nejsem schopen uvědomit, že mé jméno bude napsáno mezi vítězi Memoriálu Andrea Marguttiho, mezi takovými piloty, jako jsou Giancarlo Fisichella a Robert Kubica,“ doplnil Gróman.

(rob, pop)