To proti roku 2005 znamenalo nárůst o devětačtyřicet procent. Podle Václavíka výraznému nárůstu prodejů pomohla rozšiřující se nabídka biopotravin v některých obchodních řetězcích. V supermarketech a hypermarketech tuzemští zákazníci nakoupí dvě třetiny množství biopotravin. Prodejny zdravé výživy a bioproduktů měly loni tržní podíl osmadvacet procent. Přímo na farmách či tržištích se prodala tři procenta.

Produkty v biokvalitě loni představovaly zhruba 0,35 procenta spotřeby potravin. Loni začaly bioprodukty ve větším množství nabízet v Intersparu. V minulých týdnech zahájil prodej bioproduktů i řetězec Plus. V nabídce jsou například biojogurty, mléko, tvaroh, ale i ovoce a zelenina, například banány, rajčata, jablka a další. Ceny bioproduktů jsou sice většinou vyšší než běžných potravin, rozdíly však nejsou až tak propastné. Například 150gramové balení jogurtu stálo tento týden v Plusu 7,90 koruny, kilogram biobanánů necelých čtyřicet korun, šest kusů biovajec 34,90 koruny.

Obchodník, který na severovýchodě ČR nabízí ekologicky produkované výrobky včetně ovoce a zeleniny, ale míní, že nárůst prodeje tohoto zboží v supermarketech nebude tak strmý a trvalý. „Také jsem si všiml, že se v marketech objevily biovýrobky. Podle toho, co jsem vypozoroval, jde hlavně o dovozové zboží. Myslím si, že časem i v těchto marketech poptávka postupem času trochu opadne. Konkurence je určitě zdravá, ale spíše jsem zastáncem toho, aby se na pulty obchodů dostávala hlavně biozelenina a ovoce od našich zemědělců,“ dodal ekofarmář.