Konkrétně pak do vybudování nové fabriky na zpracování zkapalněného vodíku v americkém Tennessee. Nutno zdůraznit, že Brano Group je jedním z hlavních českých investorů tamní společnosti United Hydrogen Group.

Zmíněný vodík je podle všeho nejlepší alternativou k bateriovým a dalším alternativním pohonům vozidel. Naší redakci to řekl majitel Brano Group, a.s., Pavel Juříček.

„Dnes se již vyrábějí vodíková vozidla, kde se jako nositel energie využívá právě vodík. Hlavní výhoda tohoto pohonu je v rychlosti doplňování energie, kdy načerpání vodíku trvá maximálně pět minut a na jednu nádrž lze dojet vzdálenost o délce až 500 kilometrů. U bateriových vozidel je délka nabíjení odvislá od výkonu nabíjecí stanice, nabíjení trvá v průměru jednu až šest hodin a přesto není nabito na sto procent,“ vysvětluje Pavel Juříček s tím, že Brano vidí ve vodíku jako v palivu velkou budoucnost.

„Financování továrny bylo zajištěno v lednu 2017, od té doby probíhaly povolovací procesy a první práce byly zahájeny v srpnu roku 2017. Minulou středu došlo ke slavnostnímu otevření továrny,“ nechal se slyšet Pavel Juříček a dodal, že dceřiná společnost BRANO TECHNIK v současné době vlastní 44% akcií společnosti United Hydrogen Group a podílela se financováním ve výši 14,5 milionu amerických dolarů. „Zbytek byl dofinancován pomocí úvěru,“ upřesnil na závěr.