Brano je v současnosti největším českým výrobcem automobilových dílů. V Rusku má svou pobočku BranoRos, o. o. o. Nová fabrika pak bude začleněna ke společnosti.

„Nejedná se o nový podnik, ale o rozšíření toho stávajícího," potvrzuje personální ředitelka Brano Group Miloslava Večerková. Pro automobilku Volkswagen se zde budou vyrábět pedály a v jednání má být i výroba zámků. Dále tady budou vznikat přední a zadní sedačky pro nissan, zvedáky pro renault a firma prý jedná i s americkým fordem.

Novou výrobní halu za 225 milionů korun, což je pro společnost dosud největší zahraniční investice, nechává Brano vybudovat proto, že kapacity té stávající již nebyly dostačující.

„Dosavadní závod je malý, tak jsme se rozhodli postavit úplně nový takzvaně na zelené louce. Příští týden jedeme s majitelem firmy do Ruska vybrat jednu ze tří vytipovaných lokalit pro stavbu," říká člen představenstva Brano Group Pavel Chalupa s tím, že nový objekt bude vystavěn ve stejném regionu jako první hala, tedy u Nižného Novgorodu.

Obrat druhého závodu se má podle odhadu společnosti pohybovat zpočátku kolem 300 milionů korun, časem se má ale zdejší výroba navyšovat.

S působením v cizině má již Brano své zkušenosti. Od loňska kupříkladu operuje i v Šanghaji, kde společně s jistou čínskou firmou vytváří zámky pro Škodu Fabii a General Motors. Doslova před nedávnem pak další výrobu zahájilo v jižní Africe, a pokud půjde vše podle plánu, další zastávkou by mohla být v budoucnu Jižní Amerika.

Samotná firma má skutečně bohatou historii. Ještě jako továrna na výrobu drobného železářského zboží byla založena už 28. října roku 1862. Dnes zaměstnává v celé České republice okolo dvou a půl tisíc lidí a další stovku tvoří její pracovníci za hranicemi.