Do firmy Brano zabývající se výrobou automobilových dílů se technické zařízení a nástroje nutné pro tuto výrobu přesune za Španělska. „Přemístění pomocí kamionů plánujeme do května. Výroba pak začne v červnu,“ potvrdil generální ředitel Brano Group Pavel Juříček.

Na otázku, co Renault přesvědčilo, že ve výběrovém řízení uspělo právě Brano, pak Juříček uvedl: „Naše dlouholetá snaha, cena a naše renomé u firmy Peugeot. Předali si o nás informace.“

Kontrakt na výrobu zámků vozů Kangoo je sedmiletý, přičemž jde o první akci Brana s Renaultem. Ročně má Brano dodat 120 tisíc kusů součástek, které se zatím vyrábějí ve španělské továrně MGI. Na otázku, jak tento úspěch hodnotí, Pavel Juříček odpověděl: „Renault a Nissan byly zatím poslední dvě automobilky mimo automobilky korejské, kam jsme se dostali. Usilovali jsme o to deset let a já si toho vážím.“

Závod firmy v Hradci nad Moravicí má nyní zhruba 1 400 zaměstnanců, v souvislosti s novou výrobou však nebude nové lidi přijímat, stačit na ni musí ti stávající.

O hradeckém Branu jsme loni na jaře psali v souvislosti se stížnostmi zaměstnanců, kteří si stěžovali na údajnou šikanu ze strany nadřízených. Vlna nespokojenosti byla nebývale velká. A jak to vidí Pavel Juříček dnes, s ročním odstupem? „Stěžovali si takoví lidé, kterým se nechtělo pracovat.

Domněnka, že pečení holubi sami padají do úst, není pravdivá.“

Pár údajů o firmě Brano

Historie BRANO a.s. sahá až do roku 1862, kdy byla 28. října založena továrna na výrobu drobného železářského zboží.

Brano Group je vývojovým partnerem orientujícím se na elektromechanické výrobky, zejména výrobky pro autoprůmysl, zamykací a zavírací systémy, manipulační techniku a drobné odlitky.

Brano Group působí v České republice hned na několika místech. Závody a pracoviště najdete v Hradci nad Moravicí, Jablonci nad Nisou, Jilemnici, Rakovníku, Olomouci, Zubří, Litovli, Ostravě, Jičíně a Novém Boru.