VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové centrum pro spotřebitele už navštívily desítky lidí

MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ -Spotřebitelé v Moravskoslezském kraji mohou od počátku dubna zdarma využít služby nově zřízené poradny Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) v Ostravě.

12.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: PROFIMEDIA.cz

Poradnu na Střelniční ulici č. 8 v Ostravě mohou zájemci navštívit každé pondělí od 14 do 18 hodin, každé úterý od 14 do 17 hodin a po telefonické domluvě i ve středu a ve čtvrtek mezi 9. a 12. hodinou.

„Zřízením Spotřebitelského informačního centra v krajském městě reagujeme na zvýšený zájem spotřebitelů o naše služby v Moravskoslezském kraji. Lidé se mohouobrátit na naše centrum, kde jim školení poradci pomohous dotazy týkajícími se spotřebitelských problémů. Nejčastěji jde například o reklamace spotřebního zboží, možnost odstoupení od smlouvy a podobně,“ říká koordinátorka nového centra v Ostravě Marcela Reichelová.

Jaké služby bude centrum spotřebitelům poskytovat?

Jde o klasické poradenské služby, jak se bránit v případě porušení zákona, radíme, jak postupovat s vyřízením reklamací a co je k tomu zapotřebí. Ráda bych ale upozornila, že do samotných sporů spotřebitele s obchodníkem nevstupujeme. Můžemevšak hledat, jak urovnat spor mimosoudní cestou.Mohuříci, že pokud si spotřebitelé od nás nechají poradit a postupují podle těchto rad, mají většinou velmi slušnou šanci dotáhnout celý problém k úspěšnému konci.

Co dále můžete spotřebitelům nabídnout?

Lidé si u násmohoutaké koupit publikace, kteréSOS vydává, včetně časopisu Štít spotřebitele. Pokudmáněkdo větší zájem o společnou ochranu svých práv v rámci sdružení a chce rovněž využívat četných výhod, které členství přináší, může se stát jeho členem.

Dotazy, se kterými se spotřebitelé na vás obracejí, asi jsou často hodně podobné nebo úplně stejné…

Ano, nejčastěji se lidé ptají, jak mají správně postupovat a uspět při reklamaci. Tady například často chybují, když důsledně nežádají po druhé reklamaci stejné vady u jednoho výrobku napotřetí už odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Jsme dokonce připraveni jim pomoci i tím, že jim ukážeme vzor dopisu, kterým se od smlouvy odstupuje. Nemálo spotřebitelů také chybuje při odstoupení od smlouvy. Pošlou sice doporučený dopis na sídlo firmy, ale zapomenou na takzvanou dodejku. Vykutálená firma o tom dobře ví a nechá dopis ležet na poště do vypršení termínu. Takové případy zdaleka nejsou ojedinělé.

Můžete uvést příklady nesolidního jednání obchodníků, které tady dříve nebyly, a objevily se v posledních měsících?

Občas dochází k tomu, že někteří obchodníci inkasují od spotřebitelů poplatky za neoprávněné reklamace, nejednají v souladu se zákonem. Takové poplatky vymáhat nemohou.

12.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Záchranáři zasahovali ve středu 13. prosince odpoledne u smrtelné dopravní nehody na silnici mezi Chuchelnou a Strahovicemi.
1

Chodkyni srazila dodávka, srážku nepřežila

Ilustrační fotografie.

Výhru oslavil odpálením petardy a vylekal tím sousedy

Zastupitelé stihli projednat zhruba polovinu bodů

Zmařené jednání. Tak označují někteří opoziční zastupitelé pondělní schůzi Zastupitelstva města Opavy.

Představujeme prvňáky ZŠ Kravaře

Deník přináší čtenářům nový seriál Naši prvňáci. Jeho prostřednictvím bude představovat tabla jednotlivých prvních tříd základních škol na Opavsku, a to až do pololetního vysvědčení. Rodiče a blízcí žáků najdou své prvňáčky každou středu v Opavském a Hlučínském Deníku a na našem webu.

Zastupitelé dali stavbě nového bazénu zelenou

Více než dvě hodiny trvala na pondělím zasedání opavského zastupitelstva jednání o záměru na výstavbu nového krytého bazénu.

Outletové centrum: proč není dálniční napojení

Výstavba outletového centra v Ostravě-Přívoze, kterému se Deník v minulých dnech věnoval, budí mezi motoristy a starosty přilehlých obvodů a obcí rozpaky.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT