VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jak nakupovat dovolenou

MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ - Období dovolených se blíží a cestovní kanceláře se plní. Ne každá dovolená však skončí k plné spokojenosti rekreantů.

20.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Profimedia.cz

Na co všechno by člověk měl pamatovat, aby takzvaně nenaletěl?

Určitě je si dobré uvědomit, že čtyřhvězdičkový hotel, doprava letadlem, plná penze, to vše navíc v atraktivním středisku u moře, nepořídíme za pár korun. V konečné fázi pak člověk zjistí, že za vysněnou dovolenou zaplatí o několik tisíc korun navíc. Mnohdy zbytečně. Aby se tak nestalo, měl by spotřebitel před podpisem smlouvy udělat tři základní věci. Jednak si dobře přečíst všechno o zájezdu, na který se chystá. Pokud něčemu nerozumí, měl by se obrátit se žádostí o vysvětlení na zástupce cestovní kanceláře. Určitě by si měl vyžádat návrh cestovní smlouvy a v klidu si ji přečíst.

Co všechno by taková cestovní smlouva měla obsahovat?

V základě by měla obsahovat pět základních bodů: kdy, kde a kdo pojede, jak pojede. Určitě nesmí chybět ani údaj o ceně.

Právě u ceny se zákazník často takzvaně spálí…

Vybere si zájezd, nakonec ale při placení zjistí, že konečná cena zájezdu je o několik tisícovek vyšší. Podle právníků Sdružení obrany spotřebitelů by cena zájezdu měla být konečná. Měly by v ní být zahrnuty letištní taxy, tarifní poplatky i palivové příplatky. Cestovní kancelář může cenu zájezdu zvýšit, měla by to ale dát nejméně dvacet dnů dopředu na vědomí. A to ve třech případech. V případě, že se změní cena benzinu, tarifní a letištní poplatky, případně, pokud se zvýší kurz koruny nejméně o deset procent.

Co všechno by mělo být písemně zahrnuto ve smlouvě?

Smlouva by měla obsahovat kategorii a polohu hotelu včetně počtu hvězdiček, patro ubytování, polohu pokoje, stravování, vzdálenost od moře. Pokud je uvedeno, že bude kontinentální snídaně, je třeba se zajímat, co tato snídaně obsahuje.

Pokud jsem přesto se zájezdem nebyl spokojen, mohu se nějak bránit?

Spotřebitel si může stěžovat, zájezd může reklamovat u cestovní kanceláře do tří měsíců od návratu z dovolené. Proto je třeba vše zdokumentovat a stížnost podat písemnou formou. Zaslat ji pak musíme doporučeně a je dobré nezapomenout ani na dodejku.

20.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V pořadí už třetí ročník Kabelkového veletrhu Opavského a Hlučínského Deníku hostilo v pátek odpoledne OC Breda.
57

Na Kabelkovém veletrhu padl absolutní rekord

Ilustrační foto.

Vánoce se očekávají dražší

Od hřebíků po komponenty do vozidel

Na místě Šibenného mlýna v obci Branka byla v roce 1862 vybudována továrna Branecké železárny, která vyráběla kromě drobného železářského sortimentu především hřebíky a cvočky do bot.

Zdeněk Lukeš: Opava má nejkrásnější koupaliště jaké znám

/ROZHOVOR/ Do Opavy jezdíval jako dítě. Jeho rodiče-sochaři Jaroslava Lukešová a Vladimír Kýn tu měli v podkroví domu na nároží Tyršovy a Rooseveltovy ulice ateliér. Nyní se sem dostane jednou za několik let.

Slezan odvolal trenéry

Vedení opavského hokejového klubu po středeční porážce ve Valašském Meziříčí odvolalo trenérskou dvojici Marek Harazim - David Galvas.

Zemědělka ožije atmosférou adventu

/POZVÁNKA/ Každoročně se do areálu Masarykovy střední školy zemědělské a Vyšší odborné školy Opava sjíždí bezmála deset tisíc lidí z blízkého i širokého okolí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT