Semináře trvají dvě hodiny a lidé by se na nich měli pomocí praktických ukázek naučit, jak lze rychle najít všechny potřebné informace o konkrétním finančním úřadě či novinkách v legislativě.

Nejdůležitější součástí semináře je vysvětlení a předvedení elektronického podávání písemností pro finanční úřady. Inteligentní formuláře například kontrolují, zda jsou údaje v daňovém přiznání formálně správné a jestli jsou všechny řádky vyplněné. Lektoři z finančního ředitelství na semináři také informují o způsobech vyřízení zaručeného elektronického podpisu či o možnostech zřízení daňové informační schránky.

„Současně veřejnosti na praktických ukázkách předvádějí, jak si kdokoliv může nechat zasílat automaticky na e-mail novinky české daňové správy z oblastí, které jej zajímají,“ uvedla mluvčí Finančního ředitelství v Ostravě Petra Homolová. Bezplatné semináře probíhají v kraji od počátku roku a dosud se jich zúčastnily více než tři stovky zájemců. Další seminář je naplánován na úterý 19. února na Finančním úřadě v Prostějově a ve čtvrtek 21. února se bude konat na Finančním úřadu v Opavě.