ČTK to řekla mluvčí soutěží Lenka Vrátná ze zastupující mediální agentury. Vítězové postupují do celostátního kola, ve kterém o pořadí firem rozhodnou odborná kritéria, celorepublikového vítěze mezi živnostníky určí veřejnost prostřednictvím SMS hlasování. "Krnovská škrobárna patří k nejvýznamnějším firmám Krnovska, kde patří ke stěžejním zaměstnavatelům. Tato společnost pokrývá svou výrobou 40 procent českého trhu a v současné době již také vyváží do zahraničí," okomentovala rozhodnutí členka odborné poroty a ředitelka Krajské hospodářské komory Moravskoslezského kraje Magda Habrmanová.

V Moravskoslezském kraji se soutěže letos zúčastnilo 115 podnikatelských subjektů z různých oborů. Nechyběly reklamní agentury, výrobci oken nebo firmy zabývající se revitalizací panelových domů. Porota letos v rámci celé republiky zaznamenala lepší hospodaření přihlášených firem. Například hodnota zadluženosti poklesla z loňských 61 na 58 procent, průměrný zisk základního kapitálu se zvýšil z loňských 25 téměř na 29 procent.

Hlavním cílem soutěže je podle pořadatelů podpora podnikání a podnikatelů v Česku. Pořadí firem v krajském kole určila porota mimo jiné porovnáním jejich rentability, likvidity, zadluženosti, ziskovosti a produktivity. Nejlepší živnostníci museli zaujmout odbornou porotu například vlastním příběhem i celkovým řešením podnikatelských nápadů.