Příběh Kofoly se začal psát v roce 1959. 

Tehdy po dvou letech bádání přišel tým doc. Zdeňka Blažka, CSc. na tu správnou formuli sirupu KOFO, kterou dodnes tvoří čtrnáct bylinných a ovocných látek doplněných o kofein.

Byl to start veleúspěšné kariéry. Spotřeba Kofoly po celá šedesátá léta rostla tak, že Československu dokonce došly byliny a muselo si pro ně jezdit do zahraničí. V roce 1970 dosáhla tradiční československá značka statusu rockové hvězdy s roční produkcí 180 miliónů litrů.

Se Sametovou revolucí však přišly těžké časy. Na trhu se objevily značky, o kterých Češi a Slováci dříve jenom snili…

Kofola tenkrát změnila několikrát majitele a čekala na někoho, kdo o ní bude pečovat s opravdovou láskou. Značku a recepturu koupila krnovská sodovkárna, jejíž majitelem byl Řek Kostas Samaras. Ten koupil malou sodovkárnu v Krnově v roce 1993 a pojmenoval ji Santa. Zde o pár let později se svou rodinnou načal nastartoval novodobou zlatou éru Kofoly.

 Klíčový slogan Kofoly „Když ji miluješ, není co řešit“ vznikl již v roce 2001. O dva roky později se pak napříč obrazovkami poprvé proběhlo ikonické vánoční prasátko.

Zdroj: Youtube

Kofola už dávno není jen hnědá limonáda Kofola. Tradiční československá značka dala jméno celé nápojářské společnosti, která dnes zaměstnává téměř 2000 lidí.

Pod její křídla patří například výrobce bylinných směsí a čajů Leros, čerstvé šťávy Ugo, sirupy Jupí i pramenitá voda Rajec.

Shodou okolností byl Rajec na Slovensku partnerem Krnova už dávno před tím, než se zde začala vyrábět Kofola. V kronice města Krnova se dočteme, že už na oslavách dne učitelů 28. března 1960 ve Slezském domově byla přítomna delegace učitelů z Rajce na Slovensku, kteří uzavřeli družbu s těmi krnovskými. Oblast Rajecké doliny na Slovesnku je místem, kde Kofola právě jedná s místními zemědělci aby se celá oblast stala BIO certifikovanou lokalitou pro volný sběr bylin.

Zdroj: Youtube

V době koronaviru Kofola spustila iniciativu #zlasky, v rámci které vybavuje pitným režimem zdravotníky, záchranáře v první linii, ale i nejvíce ohrožené seniory.

Snaží se pomáhat městům a dodává dezinfekci a roušky potřebným a ve své komunikaci oceňuje každého, kdo v nelehkých dobách pomáhá.