S výstavbou by měla její dceřiná firma DBC COATINGS CZECH začít nejpozději v prvním čtvrtletí 2008. Ostravští zastupitelé dnes, 19. září schválili dohodu o budoucí možné spolupráci, jejíž součástí je rezervace dvouhektarového pozemku v zóně, řekla mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská. DBC je dodavatelem společnosti Plakor Czech, která již v mošnovské zóně svou továrnu buduje a je subdodavatelem automobilky Hyundai.

Firma do pěti let plánuje investovat v Mošnově deset milionů dolarů (téměř 200 milionů korun) a vytvořit více než 100 nových pracovních míst. Minimální cena za pozemek byla stanovena na 300 korun za metr čtvereční a bude platit až do doby uzavření kupní smlouvy. Ostrava bude pozemky pro korejského investora držet do konce letošního roku. Společnost DBC Coatings Czech se sídlem v Ostravě vznikla letos v lednu, nyní zaměstnává tři pracovníky.

"Firma nyní zajišťuje nezbytné studie a povolení pro výstavbu výrobního závodu v průmyslové zóně Ostrava-Mošnov a plánuje zahájení výstavby začátkem roku 2008," řekl asistent generálního ředitele Jakub Matejov. Korejská společnost Daihan Bee Chemicals LTD má podle něj pobočky také v Číně a Indii. Průmyslová zóna Mošnov, která má rozlohu asi 200 hektarů, je ve vlastnictví města Ostravy a státu.

Nejčastějšími zájemci o vstup do této zóny jsou firmy působící v automobilovém průmyslu. Do kraje je přilákala jihokorejská firma Hyundai Motor, která v Nošovicích na Frýdecko-Místecku staví výrobní závod s kapacitou 300 000 aut ročně. Prvními dvěma investory v Mošnově jsou korejský Plakor a německý Behr. Jeho dceřiná firma Behr Czech otevřela továrnu na výrobu klimatizací vozidel a chladičů motorů v červnu, investice do jeho výstavby dosáhly 16 milionů eur (asi 440 milionů korun).

Do mošnovské zóny míří také italská společnost Cromodora Wheels, která chce ještě letos začít stavět továrnu na výrobu hliníkových litých disků automobilových kol. Svůj vstup do mošnovské zóny zvažuje i americký Goodrich vyrábějící podvozky pro letadla Airbus a Boeing. Polovinu zóny chce Ostrava nechat pro velkého investora mimo automobilový průmysl.