„Zájem o cesty do Chorvatska se nijak nezměnil po aplikaci nové směrnice a povinnosti mít k cestě notářsky ověřený podpis na vyplněném formuláři, který slouží například jen pro cesty dětí s prarodiči. Ve většině případů cestují děti s vlastnímu rodiči a tudíž žádný dodatečný formulář nepotřebují,“ vysvětluje vedoucí cestovní kanceláře Kozák tour Josef Kozák ml.

Ani majitelka dolnobenešovské cestovní kanceláře Time Heda Thiemlová zatím snížený zájem klientů o tuto destinaci nezaregistrovala. „Všechno zůstává jako dříve. Slevy jsou jenom u lastminutových nabídek, ale toto bývá každým rokem stejné. Chorvatsko je i nadále oblíbenou destinací,“ potvrdila Heda Thiemlová.

Také podle majitele cestovní kanceláře Vidi Vladimíra Smolky se zájem o cestování do Chorvatska nesnížil.

Opačný názor pak zazněl z úst tiskového mluvčího cestovní kanceláře Fischer Dana Plovajka. „Cestovní kancelář Fischer registruje pokles zájmu o dovolené v Chorvatsku od doby, kdy byla oznámena nutnost vyplnění nového formuláře. Pokles se týká prodeje v celé České republice, tedy i na Opavsku. Z praxe vidíme, že snížení cen není dostatečným motivem k tomu, aby se klienti rozhodli pro dovolenou v Chorvatsku,“ zmínil Dan Plovajko s tím, že klienti raději vybírají z nabídky jiné destinace.

„Tedy ty, které jsou cenově příznivé a vycestování není spojeno s touto komplikací. Nejčastěji tito klienti vybírají dovolenou na řeckých ostrovech,“ doplnil.