Cílem proměny je snížení provozu, rekonstrukce a rozšíření chodníků a vytvoření široké třídy. Nová široká pěší zóna bude oddělena od silnice stávajícím pruhem zeleně doplněným o nové výsadby.

„Chceme vytvořit ze stávajícího chodníku a úzké komunikace mezi obchody a zeleným pruhem široký pohodlný bulvár určený k pohodlnému korzování. Naším záměrem je nejen estetizace ulice. Věřím, že vybudováním širokého pohodlného chodníku lemovaného zeleným pruhem tuto ulici oživíme, podpoří to také vznik nebo udržení venkovních kaváren či bister,“ řekl před dvěma lety pro Těšínské listy tehdejší starosta a dnes místostarosta Vít Slováček (KDU-ČSL).

Chodníky mají být z velkoformátové dlažby, nejprve se ale musejí srovnat výškové rozdíly. "Přibude spousta zeleně a naopak ubudou parkovací místa. To ale chceme řešit budováním záchytných parkovišť," říká současný místostarosta Českého Těšína Tomáš Pavelek (ANO) s tím, že zažít s rekonstrukcí by se mělo už letos a práce poběží po etapách.

Symbolický spojující prvek

Projekt revitalizace Nádražní ulice má být součástí projektu česko-polské příhraniční spolupráce. Polská strana do něj chce zahrnout rekonstrukci ulice Glęboka a přestavbu bývalé celnice na polské straně mostu Přátelství na informační centrum.

Součástí společného projektu je symbolická připomínka zaniklé tramvajové trati. Tramvajová linka trasa vedla od nádraží v Českém Těšíně po Hlavní třídě přes řeku Olši do historické části polského Těšína. Jezdívaly tam v letech 1911 až 1921.

Projekt profinancování z evropských peněz, který připomene i zaniklou tramvajovou trať, podávají česká a polská strana společně.

"Zatím ještě nevíme, zda peníze na realizaci tohoto projektu získáme, ale věříme, že ano. Nicméně revitalizovat Nádražní ulici chceme v každém případě a kvůli aktuálním škrtům v městském rozpočtu jsme se rozhodli vzít si na tuto investici revolvingový výhodný úvěr," říká místostarosta Tomáš Pavelek. Pro tento způsob financování jsou i zastupitelé.

Tramvajovou legendu připomenou zastávky

Legendární těšínskou tramvaj by na Nádraží a Hlavní ulici na místech, kde bývaly zastávky, měly připomínat instalované informační tabule.

Následně chce město více zkulturnit i Hlavní ulici, která je však v majetku kraje. Největší ostudou jsou fasády mnoha historických domů, jež jsou v rukou soukromých majitelů.