Spolu s nedalekým Slovanem a hostincem U Mamy býval Zlatý lev dlouhá desetiletí jednou ze tří stěžejních restaurací v Pustkovci a přilehlé části Poruby.

A přestože jen v samotném Pustkovci, nejmenším obvodu v Ostravě, je pohostinských zařízení přinejmenším sedm, U Zlatého lva patří stále mezi vyhledávané restaurace. Stále se totiž drží základních pohostinských zásad.

„Hodně se tu změnilo. U nás sice není nic původního, od podlah po obložení, ale s každou rekonstrukcí jsme se snažili zachovat prvorepublikový styl, máme i klenuté stropy, krásně se to tady hodí,“ komentuje hospodu, čítající velkou jídelnu, několik salonků a také venkovní terasu majitel Jaroslav Křibek.

Ve fotogalerii výše najdete aktuální snímky, a to z května 2021. 
Takto vypadala restaurace před covidovou pandemií, a to v listopadu v roce 2019:

Rodinná tradice

Ostravská restaurace U Zlatého Lva slaví 12. listopadu 250 let od svého otevření.Zdroj: Deník / Vladimír Pryček

Ostravská restaurace U Zlatého Lva slaví 12. listopadu 250 let od svého otevření.Zdroj: Deník / Vladimír Pryček

Poslední měsíce sice vše zelo prázdnotou, v době předcovidové se zde však konaly svatby, oslavy, restaurace byla cílem výletníků, rodin s dětmi i klasických štamgastů. Jaroslav Křibek, jehož rodina hospodu vlastní už po tři generace, bere její rozvoj za své poslání.

„Nebral jsem jako rodinnou povinnost navázat na dědu a pak i rodiče, kteří ji také vedli a pracovali v ní celý život, vyplynulo to přirozeně,“ říká Křibek, který dnes podnik vede asi třicet let s manželkou Janou a synem.

Jejich živobytí je pro ně posláním, byť v posledních měsících jim dělal hlavně starosti. „Dneska i kvůli covidu není zrovna perspektivní mít hospodu. Nikdy by mě nenapadlo, že se může hospoda zavřít!“ tvrdí zkušený hostinský, který se přesto bude snažit, aby hospoda zůstala díky dětem v rodině i nadále.

Trend versus historie

Kvůli covidu zdražovat nehodlá, dosud ani nemusel propustit nikoho ze zaměstnanců. Kvalitního personálu se nezbavuje a váží si ho. Naopak je podle Křibkových stále těžší někoho sehnat.

„Zakládáme si na zkušenostech. Servírka musí být schopná, rychlá, vlídná k hostům,“ říká Jana Křibková, podle níž lidé ke Zlatému lvu chodí za dobrým jídlem a kvalitní obsluhou; to, jak je hospoda stará, je podle ní až druhořadé. Klíčové podle ní však je, až stálá klientela Lva neopustila ani v době covidu a k výdejnímu okénku chodili neustále, za což jim majitelé děkují.