Po testování novinky ve vybraných prodejnách rozšířil Radegast, který letos slaví 50. výročí od uvaření první várky piva, distribuci Rataru do dalších obchodních řetězců a obchodů.

„V posledních letech je mezi spotřebiteli a milovníky piv velký zájem o piva s vysokou hořkostí. V nošovickém pivovaru se snažíme bořit zažité bariéry a přinášet nový přístup k pivu, a tak jsme nastartovali novou pivní kategorii s touto mimořádně hořkou pivní revolucí,“ uvedl Ivo Kaňák, manažer pivovaru Radegast v Nošovicích.

Radegast Ratar je nejvíce hořké pivo, které kdy bylo během 50leté historie pivovaru Radegast uvařeno. Novinka má 50 jednotek hořkosti IBU (International Bitterness Units), což je o 14 jednotek více než u světlého ležáku Radegast Ryze Hořká 12, a dokonce o 20 jednotek hořkosti více, než má Radegast Rázná 10.

Trojitě chmelený výčepní speciál z Nošovic je pivo s plnou hořkou chutí, vysokou pitelností a obsahem alkoholu 4,3 %.

„Uvařili jsme Ratar z těch nejkvalitnějších surovin, měkké beskydské vody, sladu z vlastní sladovny a pořádné dávky prémiového chmele Polaris, který obsahuje velké množství alfa hořkých kyselin,“ řekl Petr Kwaczek, sládek pivovaru Radegast.

Ratar je v prodeji ve vratných skleněných lahvích o objemu 0,5 litru. Během května se objeví i v plechovkách. Čepovaný bude k dispozici po otevření hospod. „Nejprve se v červnu stane mimořádně hořkou Volbou sládků a poté bude od července na čepu v několika stovkách vybraných hospod,“ doplnil Marek Grabovský, manažer značky Radegast.

Název nového piva z nošovického pivovaru se inspiroval u kmene Ratarů, jejichž nejvyšším bohem byl právě Radegast.

Nošovická novinka je k dostání v obchodních řetězcích Albert, Billa, COOP (moravská družstva), Enapo, Globus, Hruška, Kaufland, Makro, Pramen, Tesco, Žabka, v online supermarketech Kosik.cz a Rohlik.cz nebo na vybraných čerpacích stanicích.