Původní plán výroby, schválený na konci roku 2017, počítal s tím, že v roce 2018 se v nošovické továrně vyrobí 330 tisíc automobilů Hyundai.

„Snížení plánu o 20 tisíc kusů oproti předchozímu roku vycházelo z negativních predikcí některých velkých evropských trhů, zejména Velké Británe, kde v důsledku nejasností kolem Brexitu došlo k poklesu poptávky po importovaných autech,“ uvedl mluvčí automobilky Petr Vaněk s tím, že dalším důvodem snížení výrobního plánu byly i ekonomické problémy některých mimoevropských zemí, které rovněž patří k velkým odběratelům, například Turecka.

„V průběhu roku se ukázalo, že vývoj nejde tím úplně negativním směrem, a tak byl výrobní plán zvednut na 340 tisíc aut,“ podotkl Petr Vaněk. Nejvyráběnějším modelem byl opět Hyundai Tucson, jehož produkce představovala loni téměř 71 procent celkového objemu výroby.

Výrobní plán pro letošní rok byl stanoven na 318 tisíc aut. „Důvody pro jeho snížení jsou stejné jako v loňském roce: stagnace či pokles poptávky na některých velkých evropských trzích, ať již v důsledku Brexitu či v důsledku nových daní uvalovaných na koupi a registraci aut se spalovacím motorem. Jedná se zejména o objednávky z Velké Británie, ale i z Itálie, Francie či Nizozemska,“ doplnil mluvčí automobilky.

Firma letos neplánuje uvedení žádného nového modelu. „V loňskem roce začala výroba modernizovaného Tucsonu, v minulých dvou letech došlo ke kompletní obměně modelu Hyundai i30, kde nastoupila třetí generace, a rozjeli jsme výrobu modelů i30 N. Rok 2019 tak bude rokem intenzivní přípravy na obří skok v roce 2020, kdy na trh vrhneme hned několik zcela nových modelů,“ dodal prezident společnosti Donghwan Yang.