Rozhodně se jednalo o největší atraktivitu z nejvyššího patra obchodního domu Breda&Weinstein. Nyní o ni centrum přijde. Kavárna F40 končí a z prostor obchodního domu zmizí i stejnojmenný žlutý vůz.

Nebude to ovšem žádný snadný úkon. Atraktivní Ferrari se do Bredy dostalo pomocí jeřábu přes nedostavěnou střechu.

„Je třeba to provést nějakým bezpečným způsobem. Auto budeme muset vytáhnout opět jeřábem, technicky by to mělo být proveditelné přes střechu v blízkosti restaurace KFC," uvedl majitel Ferrari a spolumajitel kavárny F40 Martin Lazor, který uvedl, že se kavárna nestěhuje do jiných prostor, ale v Opavě končí.

Originál by stál okolo třiceti milionů

Repliku vozu F40 si její majitel nechal dovézt z Francie. Originál by byl pro něj nesrovnatelně dražší, cena jeho pořízení se dnes pohybuje až okolo třiceti milionů. Maketa však spolu s kavárnou nezanikne, k vidění bude v Ostravě.

„O automobil projevilo zájem jedno automobilové muzeum na Černé louce v Ostravě. Kdo jej tedy bude mít zájem spatřit, bude mít možnost právě tam," doplnil Martin Lazor s tím, že Ferrari by z Bredy mělo zmizet během prvních dvou týdnů v září.

Kavárna své dveře návštěvníkům ale zavírá už s posledním srpnovým dnem. „Nyní hledáme do nájmu novou kavárnu, která by samozřejmě centrum zatraktivnila," uvedla koordinátorka marketingu obchodního centra Breda&Weinstein Aneta Křibíková.

Ta zároveň vyvrátila i fámu, že by se ze sedaček lemujících vnitřní skleněné průčelí budovy, které doposud patřily kavárně, mělo stát veřejné posezení pro návštěvníky Bredy.