„Bylo to fakt dobře vymyšlené. Navíc když se mi pokazily sluchátka a spolužačka mi nabídla, ať posloucháme společně, byl jsem k ní nečekaně blízko. To by se při běžné hodině nestalo,“ smál se žák osmé třídy ZŠ Šeříková v Ostravě-Výškovicích, která se zúčastnila všech tří exkurzí.
V době uzavřených infocenter i elektráren se kluci a holky virtuálně vypravili k jadernému reaktoru, k vodní turbíně nebo do strojovny větrné elektrárny, a spolu s nimi dalších přibližně 45 tisíc lidí, z nichž většinu tvořili právě studenti. Prohlídky z moderního televizního studia děti doslova nadchly, stejně jako vtipní moderátoři, shrnul mluvčí ČEZ Vladislav Sobol.
„Bylo to připravené opravdu dobře, sama jsem se divila, jak to žáky bavilo a jak se těšili na další pokračování. Určitě se nám to příští rok bude ve fyzice hodit. Já sama jsem se byla zvědavá na rozdíl mezi Dukovany a Temelínem. Obě prezentace mě tak zaujaly, že bych se tam ráda podívala osobně,“ dodala učitelka fyziky Hana Dušková.
ČEZ musel pro velký zájem dokonce přidat další termíny a některé školy spojit. „Teď se vracíme k normálnímu fungování a virtuální svět vystřídá o prázdninách realita. Od 1. července spouštíme exkurze v elektrárnách opět naživo,“ uvedla Kateřina Bartušková, vedoucí informačních center Skupiny ČEZ.