Jak se povedlo zjistit ČTK, tak tržby firmy z prodeje vlastních výrobků a koupeného zboží vzrostly v loňském roce o šest procent na 4,98 miliardy korun. Ačkoli se v tomto ohledu nebývale dařilo, peněz se nakonec paradoxně vydělalo méně.

Vinou ostatních ekonomických činitelů a nákladů totiž Opavii-LU klesl za stejné období čistý zisk dokonce o celých osmnáct procent. Přestože se jedná o prudký pokles, zase tak moc smutnit ve společnosti nemusí. Zmíněný čistý zisk totiž i tak v minulém roce činil 518 milionů.

Opavia-LU je pochopitelně stále neodmyslitelně spjatá především s Opavou, avšak řada místních obyvatel již ani netuší, kdo je vlastně jejím majitelem a jak dnes legendární čokoládovny fungují. Není se co divit. Od roku 1840, kdy firmu založil ve slezské metropoli Theodor Fiedor, prošla celou řadou změn majitelů i názvů a nejinak je tomu v současnosti.

Opavia-LU vznikla v roce 1999 rozdělením akciové společnosti Čokoládovny, která byla mezi lety 1992 až 1998 společným podnikem švýcarské firmy Nestlé a francouzské firmy Danone. Od roku 2009 je poté výhradním vlastníkem Opavia-LU nadnárodní koncern Kraft Foods.

Aby toho ale nebylo málo, letos prochází zmíněný koncern organizačními změnami. V jejich rámci například i dochází ke změně názvu dané mezinárodní pobočky na Mondelez International Inc. Výrobu v obou českých závodech, tj. opavské Opavii a Lovosické Deli, v této souvislosti přebírá Mondelez CR Biscuit Productin, s. r. o., což je dceřiná společnost Opavia-LU.