Jaký je váš pohled zpátky?

Povzbuzující. Šlo o pět extrémně intenzivních ale zároveň velmi šťastných let mého života. Podařilo se nám vytvořit něco významného a opravdu pro lidi. V Opavě jsme investovali asi 1,4 miliardy korun, vytvořili jsme zhruba 400 nových pracovních míst a Opava dostala místo zdevastovaného pivovaru krásnou stavbu, která jí už zůstane.

Podařilo se nám starou architekturu měšťanského pivovaru citlivě zakomponovat do moderní výstavby a vloni jsme za to získali pět prestižních architektonických cen. Tolik jich u nás za posledního čtvrtstoletí nezískal žádný komerční objekt.

První rok provozu byl velmi povzbuzující a to nejenom pro mě. Návštěvnost nám stále roste, lidé se k nám rádi a častěji vracejí.

Mnozí centru prorokovali rychlý začátek a stejně rychlý konec zájmu.

Mýlili se. Vždycky mě upřímně mrzí, když jsou lidé negativní, odmítají zlepšení a brání se novým věcem. Líbí se jim snad víc plechové krabice na předměstí, kam musí jezdit autem, nebo vzdušný nadčasový interiér v centru, zahrnující krásné prvky pivovaru a doplněný uměním lokálního patriota Kurta Gebauera?

Komplex je obsazený z 92 procent a letos do něj chceme přivést zbývající nájemce v podobě menších obchůdků a služeb, například květinářství, zverimex, cestovní kanceláře, papírnictví, specializované prodejny s potřebami pro děti, specializované prodejny sýrů, delikates a další módu a gastronomii.

Do konce letošního roku bude Breda & Weinstein stoprocentně plný.

O návštěvníky podle všeho nouzi nemáte.

Nestěžuji si. Přes vánoční svátky prošlo objektem denně více než patnáct tisíc návštěvníků a ve vytížených dnech jich bylo pětadvacet tisíc. Od Nového roku se návštěvnost pohybuje mezi jedenácti až patnácti tisíci lidí denně, což je také příjemné.

Nejsme závislí pouze na Opavě, pokrýváme spádovku se zhruba 300 000 obyvateli od Jesenicka po Hlučínsko. Naučili jsme Opavany také znovu chodit do kina a CineStar si na jejich nedostatek rozhodně stěžovat nemůže. Nezapomínáme ani na děti. Pořádáme pro ně třikrát týdně zdarma kvalitní kurzy angličtiny, jednou týdne pohádku s herci Slezského divadla a jednou týdně tvořivé dílny.

V našich podzemních garážích trénují v zimě in-line bruslení a ranou pěstounskou péči podporuje projekt Dobrá rodina, umístěný v l. podlaží centra.

Novou Bredu jste chtěli propojit s původním obchodním domem. Platí to pořád?

Už asi neplatí. Dvakrát jsme se o to pokoušeli a byli před podpisem dohody a dvakrát z toho sešlo. Nikdy se nemá říkat nikdy, ale vzhledem k neutěšenému technickému i legislativnímu stavu původní Bredy to v dohledné době určitě nebude. Nicméně nová Breda je na to technicky i projekčně připravená.

Příchod České pošty je něco jako váš „majstrštyk".

Asi ano. Příchodem do Bredy se pošta de facto odstěhovala za svými klienty, kterým navíc umožnila komfort parkování zdarma a nabídla atraktivní a technicky dokonalé prostředí. Právě parkování byl pro ni jeden z dřívějších palčivých problémů, který má teď vyřešený.

Jednání trvalo tři roky a pošta měla už od začátku velký zájem. Její finanční představy však byly našim hodně vzdálené. Nakonec jsme se dohodli a nová Breda všechny požadavky pošty více než splnila.

Co stálo za příznivou současností centra?

Když pominu období přípravy a výstavby centra, ani první rok provozu nebyla procházka růžovou zahradou. První tři měsíce jsme odstraňovali různé nedostatky a vady, které na nás nečekaně vyskakovaly. Sotva byl jeden rest odstraněný, objevil se další, ale tak už to bývá.

Po otevření jsme řešili vytápění a chytrý systém řízení budovy, který v začátcích chytrý nebyl, v létě jsme řešili odstínění a chlazení prostor a zatékala nám na mnoha místech střecha. Na podzim jsme měli centrum už prakticky vyladěné a do letošního roku jdeme naprosto spokojeně.

Zákazníci nás mají rádi a my máme rádi je. Nechci být patetický, ale jsme připraveni udělat pro ně první poslední.