Ředitel nově otevřeného centra Outlet Arény Moravia Petr Leder v rozhovoru pro Deník říká: "Ženy za nákupy, muži na golf nebo s dětmi do Landek Parku."

Moravia Outlet centrum. Na fotografii Petr LederI když mnohé fanynky nákupů jsou schopny za kvalitu zaplatit docela slušné peníze, v outletech lze pořídit identické zboží za výrazně nižší ceny. Od minulého týdne mají šanci i v Ostravě. Za módními kousky již nemusíme jezdit do Prahy, Bratislavy, Katovic nebo k rakouským hranicím do Hatí. Jen pár minut od centra, v Přívoze, vyrostla Outlet Arena Moravia.

Kdy jste se rozhodl, že přijmete výzvu stát se ředitelem tohoto nového projektu?

S vlastníkem jsme se domluvili v létě tohoto roku, a když jsem dostal důvěru, dlouho jsem nepřemýšlel. Předtím jsem pracoval v administrativním byznysu v pozici manažera správy a údržby budov, outlet je moje první zkušenost tohoto druhu, kde rád své získané zkušenosti předám a aplikuji na to, abychom s celým týmem, který tady je, pro projekt udělali to nejlepší.

V Ostravě je velkých nákupních center několik, čím bude přívozská Outlet Arena Moravia výjimečná a co si vlastně máme představit pod pojmem outlet?

Mnozí z nás mají v povědomí, že outlet může být něco na způsob second handu, že se tam prodávají věci z „druhé ruky“ nebo několik let staré kolekce. To v tomhle případě není pravda. V outletech tohoto typu nalezne zákazník vždy nové zboží, většinou se jedná o přebytky z trhu ve všech velikostech, a také speciální kolekce právě pro outlet, které se do běžných obchodů vůbec nedostanou. Nejzásadnější je to, že se vše prodává za výrazně nižší ceny. Celoroční sleva je 30 procent proti běžným obchodům, v případě výprodejových akcí může činit až 90 procent.

Otevření Outlet Arena Moravia, 22. listopadu 2018 v Ostravě.

Jakou bude mít zákazník jistotu, že ta procenta budou pravdivá a nebude se jednat o nadhodnocenou cenu tak, jak se v rámci běžné praxe s tím někdy zákazník potká?

S každým nájemcem jsme politiku toho, jak dlouhodobě danou strategii udržet a kontrolovat, probrali a všichni vědí, že je tohle podmínka nutná k dodržení. Je to pro nás důležité, zákazník je u nás vždy na prvním místě a transparentnost je pro takový dlouhodobý vztah nejpodstatnější. Nebude tedy hrozit, že obchodník nejdříve cenu nadsadí, aby ji mohl o 30 procent snížit. Navíc v managementu centra, ve kterém je pět lidí, je jeden post vyhrazen právě této kontrolní činnosti.

Jistě počítáte s tím, že do Outlet Areny Moravie přijedou za nákupy i zákazníci z Polska nebo Slovenska…

V rámci reklamní kampaně jsme se na tyto zákazníky také zaměřili. Je to cílová skupina, která je pro nás v naší spádové oblasti důležitá. Obecně lze říci, že spádová oblast u outletů je širší než u běžných obchodních center, zhruba do 90 minut jízdy autem. A do outletů se nejezdí co druhý den na obvyklé nákupy, ale třeba jednou měsíčně, špičku očekáváme vždy primárně o víkendech.

PŘEDCHOZÍ
1/2
DALŠÍ