Na sklonku roku 2018 se stal novým generálním ředitelem společnosti zkušený manažer Eugeniusz Szturc. Právě pod jeho taktovkou došlo k nastartování společnosti. Pomohla samozřejmě i skutečnost, že se v roce 2019 dařilo také mateřské automobilce Tatra Trucks, která je významným odběratelem produkce společnosti.

„Prvním úkolem bylo změnit filozofii fungování a organizační strukturu obchodního oddělení za účelem zvýšení efektivity a zejména k posílení aktivní obchodní politiky,“ říká Szturc.

„Druhým krokem bylo nastavení motivačního systému pro pracovníky společnosti, které umožnilo, aby si, při dosažení stanovených cílů a odpovídající kvalitě, přišli na zajímavé odměny. Třetím krokem byla úprava cenové politiky tak, abychom do cen našich produktů promítli rostoucí náklady,“ popisuje další změny.

Za rok 2019 tak Tatra Metalurgie zaznamenala při tržbách 1,07 miliardy korun dosáhla provozního provozního zisku před odpisy (EBITDA) 33 milionů korun. Ukazatel EBITDA dokonce rostl rychleji než tržby, což svědčí o významném růstu efektivity produkce.

V letošním roce ji stejně jako mnoho dalších podniků zbrzdila koronavirová epidemie. „Do konce dubna byla situace dobrá. Z pohledu hospodářského výsledku jsme výrazně nad plánem. Nyní ovšem dochází ke zpomalování, což se dalo vzhledem k situaci očekávat. Zákazníci začínají odsouvat termíny a výjimkou nejsou ani storna objednávek,“ vysvětluje generální manažer.

„Kovárna má práce dost a ještě v květnu a v červnu pojede ve standardním režimu, ale ve slévárně začneme od června využívat kurzarbeit. Určitě pojedeme ve čtyřdenním režimu. Myslím ale, že jsme jedna z posledních sléváren, která bude na tento režim přecházet,“ dodává Szturc.