VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dobrá značka je pro úspěšné podnikání velmi důležitá

OSTRAVA - Je to prapor, pod kterým může firma mašírovat k zákazníkovi, říká zakladatel světoznámé obuvnické firmy Tomáš Baťa.

2.5.2007
SDÍLEJ:

Tomáš BaťaFoto: DENÍK/Archiv

Značky a jejich význam v podnikání, případně jejich význam pro rozvoj regionu. O těchto tématech se mluvilo na konferenci, kterou uspořádala Agentura pro regionální rozvoj v Ostravě.

Konference se zúčastnili zástupci řady významných firem a institucí. Tomáš Baťa, jehož otec byl zakladatelem světoznámé obuvnické firmy, v krátkosti zavzpomínal na historii firmy.

„Musel být trochu i samouk, dokázal ale oslovit šikovné spolupracovníky z okolí. Firma se rozšiřovala. Otec dokázal se svými spolupracovníky vymyslet produkt, který sloužil veřejnosti. Firma si vychovávala i lidi v Baťově škole práce. Ta vychovávala ročně až půl tisícovky mladých chlapců a děvčat.

Značka Baťa posilovala postupně nejen pověst Zlína, ale také celého podnikání v Československu. Pro obchod je značka jednou z nejdůležitějších věcí. Je to prapor, pod kterým může podnik mašírovat k zákazníkovi. Je jedno, jestli vyrábí boty, auta, eroplány nebo ocel,“ řekl Tomáš Baťa v příspěvku, který byl označen jako příklad úspěšné značky s regionálními kořeny. Zároveň si pochvaloval, že firmu už v současnosti řídí třetí generace. „Pořád platí rčení, náš zákazník, náš pán,“ dodal syn zakladatele světoznámé firmy.

Předseda představenstva a generální ředitel společnosti Vítkovice Jan Světlík zaměřil svůj příspěvek na působení značky v současném globálním světě. Vysvětlil, že nejasnosti a problémy v období, které předcházelo privatizaci firmy, rozhodně nesnížily jméno a proslulost značky v zahraničí, ale spíše v tuzemsku.

Náměstek hejtmana Pavel Drobil vysvětlil, jak chce Moravskoslezský kraj pomocí značky změnit vnímání severovýchodu České republiky u nás i v zahraničí. „Základem je značka Moravskoslezského kraje, ten je nově prezentován jako nejlepší místo pro podnikání, studium i volný čas. Kraj mají připomínat například výstavba automobilky Hyundai, výstavba dálnice D 47, krásná příroda v dosahu měst. Nové prezentování možností, nová značka a image. V druhé polovině roku budou kraj i jeho značku podporovat i první televizní prezentace v zahraničí.“

2.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V pořadí už třetí ročník Kabelkového veletrhu Opavského a Hlučínského Deníku hostilo v pátek odpoledne OC Breda.
57

Na Kabelkovém veletrhu padl absolutní rekord

Ilustrační foto.

Vánoce se očekávají dražší

Od hřebíků po komponenty do vozidel

Na místě Šibenného mlýna v obci Branka byla v roce 1862 vybudována továrna Branecké železárny, která vyráběla kromě drobného železářského sortimentu především hřebíky a cvočky do bot.

Zdeněk Lukeš: Opava má nejkrásnější koupaliště jaké znám

/ROZHOVOR/ Do Opavy jezdíval jako dítě. Jeho rodiče-sochaři Jaroslava Lukešová a Vladimír Kýn tu měli v podkroví domu na nároží Tyršovy a Rooseveltovy ulice ateliér. Nyní se sem dostane jednou za několik let.

Slezan odvolal trenéry

Vedení opavského hokejového klubu po středeční porážce ve Valašském Meziříčí odvolalo trenérskou dvojici Marek Harazim - David Galvas.

Zemědělka ožije atmosférou adventu

/POZVÁNKA/ Každoročně se do areálu Masarykovy střední školy zemědělské a Vyšší odborné školy Opava sjíždí bezmála deset tisíc lidí z blízkého i širokého okolí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT