Soutěž se dostala do výrazného skluzu, neboť ŘSD vyhlašovalo vítěze hned dvakrát. Nejlevnější nabídka přišla od slovensko-polského sdružení Doprastav a Budpol, které bylo ochotno úsek postavit za 2,868 miliardy korun.

Po námitkách od konkurence ale výběr zrušilo pro nesplnění podmínek. Vyřazené slovensko-polské konsorcium se odvolalo, což ŘSD zamítlo. Sdružení Colas CZ a Firesta-Fišer bylo s cenou 3,084 až třetí, nakonec se ale k zakázce dostalo díky kratší době výstavby.

Dálnice vznikne přebudováním čtyřpruhové silnice I/48, která nechvalně proslula řadou tragických nehod. Více než 30 kilometrů mezi Bělotínem a Rychalticemi bylo vybudováno v letech 1970 až 1987 jako čtyřpruh, ovšem bez dělícího pásu a místa za krajnicí.

Stavba s názvem „MÚK Bělotín – Rybí, I. etapa“ se skládá ze dvou úseků: MÚK Bělotín – Dub o délce pět kilometrů a Palačov – Šenov u Nového Jičína o délce osm kilometrů. „Stavba má pravomocné stavební povolení, předání staveniště zhotoviteli se připravuje na začátek roku 2021,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. Budování má skončit v roce 2024.

Mezi oběma rozestavěnými úseky zůstane zhruba čtyřkilometrová mezera Dub – MÚK Palačov, která bude zacelena spolu se stavbou nové silnice I/35 Palačov – Lešná. Probíhat má v letech 2022 až 2025, a to včetně mimoúrovňové křižovatky s novou D48.

Dálnice D48 je důležitou dopravní tepnou orientovanou západovýchodním směrem. Spojuje jižní část Moravskoslezského kraje se střední Moravou a Polskem. Je součástí evropského tahu E462 Brno – Český Těšín – Krakov.

V úterý ŘSD slavnostně otevřelo řidičům úsek u Příbora (Rybí – Rychaltice)- VÍCE ZDE, dva úseky obchvatu Frýdku-Místku se staví. Budou dokončeny na konci roku 2022.