„V nové sezoně chceme změnit celkovou prezentaci venkovního pohledu na divadlo ve snaze pozvednout ho na úroveň divadla velkého typu. Nabídka bude vhodná pro každého diváka bez ohledu na věk a každý v ní najde něco zajímavého,“ slibuje ředitel Jindřich Pasker.

Slezské divadlo se aktivně zapojí i do oslav 20. výročí sametové revoluce. Nová sezona bude v duchu příprav na rekonstrukci, chystanou od prázdninových měsíců příštího roku. „Některé tituly budou proto utvářeny tak, aby šly odehrát v náhradních prostorách,“ vysvětluje ředitel Pasker.

Činoherní nabídka zahrnuje dvě česká a tři světová díla

Ansámbl zahájí sezonu v září Goldoniho komedií Poprask na laguně, ve které diváky zavede do italského maloměsta plného klepů, vášnivých sporů a milostných vzplanutí V listopadu uvede v rámci oslav sametové revoluce Havlovu hru z roku 1963 s názvem Zahradní slavnost, zaměřenou na hledání společenského výsluní pomocí snobismu a kariérismu.

Českou premiéru zastoupí od ledna hra Anna 11. března. Drama současné španělské autorky Palomy Pedrera se zabývá teroristickým útokem v madridském metru. Hrdinkami jsou tři ženy se vztahem k muži, který v metru zahynul – matka, manželka a milenka.

Hudební komedii Staré pověsti české poznají diváci od března. Podle Aloise Jiráska ji zdramatizoval Vlastimil Peška do odlehčené podoby.

Posledním činoherním titulem bude autorský projekt Fata morgana lásky, který je označen jako „pohádka pro dospělé“. Propojuje způsob umělecké tvorby Antonína Pavloviče Čechova s tvorbou Antoina de Saint – Exupéryho a uveden bude od května.

Operní tituly sahají do české i světové pokladnice

Operní soubor uvede v říjnu premiéru vánoční opery Jaroslava Křičky, nazvanou České jesličky. „Chceme divákům nabídnout pravou vánoční hru a z větší části ji chceme odehrát kolem Vánoc,“ říká vedoucí operního souboru Damiano Binetti. Diváky povede biblickými příběhy od vyhnání Adama a Evy z ráje přes narození Ježíška až po proroctví Simeona o Spasiteli.

V únoru přijde k opavským divákům známá Bohéma, uvedená v originále. Děj je umístěný do komunity chudých pařížských umělců i obyčejných lidiček kolem roku 1830. Ústředním motivem je tragická láska chudého básníka k nemocné švadlence a sekundárním je vztah malíře k lehkomyslné krásce.

V dubnu uvede soubor rovněž v originále premiéru Mozartovy opery Titus, kterou autor označil za své nejslabší dílo. „Právě proto chceme dokázat, že to tak není a diváci poznají něco, co dosud neviděli,“ tvrdí Damiano Binetti. Dekorace budou kopírovat původní provedení z premiéry v roce 1791 a mezi tvůrci inscenace budou zahraniční hosté. Děj zachycuje politické i mezilidské intriky kolem římského císaře Tita v roce 79 našeho letopočtu.

Dvě světové operety doplní baletní inscenace

Milovníci operet poznají v prosinci Straussovu Vídeňskou krev. Příběh je založený na milostných pletkách záletného hraběte, jeho ženy, milenek a dalších osob. Dílo hýří bohatstvím melodií, komikou a bezstarostnou pohodou.

Od června si publikum vychutná Lehárovu Giudittu, jejíž netypičnost spočívá v tom, že děj nekončí happy endem. Titulní postava připomíná Bizetovu Carmen, tedy osudovou ženu, zásadně a především nelítostně měnící život svého partnera.

Baletní soubor se do sezony zapojí v březnu světovou premiérou rockbaletu Piera Hoggarda a Yngwie Malmsteena s názvem Kladivo na čarodějnice. Děj se odehrává koncem 16. století v Římě a májistou podobnost s českým Kaplického dílem. Jde o tragický příběh italské dívky a německého biskupa, jejichž láska rozhodně nemohla mít šťastný konec.