Pokud mělo jít o situační komedii, diváci se rozhodně nebavili, a jediné, co by inscenaci mohlo prospět, je derniéra.

Představení je podivný hybrid činohry a muzikálu, ve kterém se herci zoufale snaží vytěžit z jednotlivých figur maximum. Zjevně si s nimi nevědí rady, a proto často přehrávají. Bez zjevného důvodu běhají po scéně buď jen nalehko, nebo s dveřmi na zádech, pokřikují, stojí na hlavě, vylézají z díry a zase do ní skáčou.

Co režisér tímto slepencem o ničem sledoval, to ví zřejmě jen on sám. Zahrávat si s trpělivostí diváků však není rizikové pro něj, ale pro divadlo.

Režijní galimatyáš doplňují kostýmy. Ústřední postavy Figara a Zuzanky (Daniel Volný a Sabina Muchová) jsou oblečené neutrálně, z hraběte Almavivy (Martin Valouch) vznikl Elvis Presley, z hraběnky (Šárka Vykydalová) bývalá misska čehosi, ze zahradníka (Jakub Stránský) zelený keř, lékař (Kostas Zerdaloglu) připomíná bezdomovce, cherubín (Tereza Bartošová) padlého anděla, knížecí bodyguardi jsou v civilních oblecích, mezi tím vším se proplétá zahradní trpaslík a chybí už jen terorista.

Běžní diváci, zkažení Mozartem, rozhodně očekávali víc. Je známo, že premiérové publikum „odtleská" všechno, ale závěrečný aplaus chladného publika byl tentokrát jen zdvořilý.

Figarova svatba: autor Pierre-Augustin Caron de Beaumarchais, překlad Jindřich Hořejší, výprava Ivana Kanhāuserová, režie Jiří Ondra. Premiéra 18. září.