Svou kolekci velkoformátových obrazů s názvem Sedmero krkavců umělkyně vytvořila na plátně s příjemně pestrou paletou barev za použití akrylu. V malbě neužívá jen štětce, ale i různé řezné nástroje, kterými se dostává do spodních vrstev malby.

Veronika Opavská sama přiznává, má velmi úzký vztah ke zvířatům, daný zřejmě tím, že dětství prožila v přírodě, kterou má hluboko pod kůží. Tento vztah ztvárnila například v souboru nazvaném V lese.

Aktuálně obrátila svou pozornost k pohádkám. „Vybrala jsem si z mnoha pohádek Sedmero krkavců. Nejenom proto, že mě umělecky chytila, ale roli v tom hrála i její autorka Božena Němcová, kterou obdivuji. Vytvořila jsem oněch sedm košil, které musela pohádková sestra zhotovit pro záchranu svých bratrů, zakletých do krkavců. Vizualitu svých obrazů netvořím jen impresivním mísením barev, tvořících v odstupu sjednocený obraz. Nositeli těchto barevných skvrn jsou plastická souvrství probarvených kusů pláten, které formuji do plochy obrazu,“ prozradila na vernisáži Veronika Opavská.

Výtvarnice a šperkařka vystudovala Vysokou školu výtvarných umění v Bratislavě u profesora Karola Weisslechnera v ateliéru Kov a šperk. Šperkařské designerské studium obohatila na interní stáži v rámci školy a na externí stáži v Portugalsku poté ještě o obor malba, které se už dříve věnovala na zlínské Vyšší odborné škole.

V ateliéru Hamaka vede kurzy grafiky, akvarelu a malby. Svou lektorskou činnost zakládá na provokaci k myšlení a úvahám o výtvarné kultuře a umění.

Jako výtvarnice ráda překračuje hranice mezi malbou a šperkem. „Nabourávám hranice mezi volným a užitým uměním a zabývám se problematikou obrazu a šperku jako autonomního uměleckého artefaktu,“ vysvětlila Veronika Opavská. 

Výstava Sedmero krkavců, která rozhodně stojí za návštěvu i prohlídku, bude zájemcům v opavské Galerii Hřivnáč v Ostrožné ulici 10 přístupná až do soboty 11. března, a doplňuje ji též kolekce šperků.