Tak začíná málo známá Shakespearova hra Bouře, která měla ve Slezském divadle premiéru 10. května.

Je vydařeným závěrem diskutabilní činoherní sezony, věnované dílům proslulého anglického dramatika. Se ztvárněním díla si režisér Zdeněk Černín doslova pohrál a jeho práce přinesla ovoce. Škoda, že v tak stravitelném duchu nepostupoval už při komedii Jak se vám líbí.

Režijní přínos spojil s hereckým a jeho věčně opilý Stephan tvoří s Kalibánem a Trinkulem trio, jehož výstupy patři k nejlepším. Navrátilec Martin Valouch rozvinul v postavě lehkomyslného Trinkula svůj známý smysl pro komiku, kterou zvládá s obdivuhodnou lehkostí.

Z jiného těsta je obludný Kalibán, jehož drsné syrovosti nezůstává Jakub Stránský nic dlužný. Hloubku bezcitnosti touhy získat ostrov znovu pro sebe za jakoukoliv cenu zvládá přirozeně a bez násilného zvýrazňování. Idealistu Gonzala obdařuje civilně kultivovaným projevem Emanuel Křenek.

Ostrovního vládce Prospera, jehož složitý charakter zůstává divákům otevřený pro vlastní názor, vytvořil hostující Zdeněk Junák, jeho dcerou Mirandou je hostující Barbora Obozněnko a zotročeného ducha Ariela představuje třetí host Lukáš Hejlík.

Postavy dalších ztroskotanců, kterým autor moc prostoru nevyměřil, vytvářejí například Kostas Zerdaloglu, Michal Stalmach nebo Matěj Kašík. Jednoznačně nejslabším článkem je Daniel Volný jako mladý Ferdinand. Líbivým zevnějškem sice uspokojí divákovy oči, ale uši už stejné nadšení sdílet nemohou, protože interpret deklamuje text jen po povrchu.

Po hlubším vnitřním prožitku u něj není ani zdání.. Klasika zřejmě nebude jeho parketou, stejně nevýrazně se projevil už jako Romeo.

Příjemnou součástí děje je baletní soubor ve strhující choreografii Libora Vaculíka. Nadšený závěrečný potlesk spokojených premiérových diváků dokazuje, že opavské publikum není zdaleka tak konzervativní, jak se tvrdí. Pokud dostane moderní pojetí klasického díla předloženo v zajímavé podobě, dokáže ho ocenit.