Opavskému publiku představili francouzského hudebního génia 19. století Hectora Berlioze a jeho dílo Dětství Kristovo. Odezva nadšeného a atmosférou dojatého publika, včetně více jak dvou desítek hostů z Ratiboře, byla osmého října v kostele svatého Ducha mimořádná, mimo jiné dvakrát se aplaudovalo vestoje. Protagonistovi festivalu duchovní hudby Karlu Misterovi se podařilo zajistit pro Opavu unikátní soubor Carpe Diem.
Soubor se věnuje komornímu provádění děl, původně komponovaných pro velká hudební tělesa. Komorní provedení neubralo nic na dramatičnosti díla, ale naopak subtilní adaptace umocnila a povznesla svou průzračností. Transkripce partitur provádí zakladatel souboru a jeho umělecký vedoucí – hobojista Pařížské opery a laureát mezinárodních soutěží Jean- Pierre Arnaut. Kongeniální Arnaudova adaptace oratorní trilogie Dětství Kristovo na Berliozův text byla provedena špičkovými instrumentalisty (harfa, housle, viola, violoncello, kontrabas, flétna, horna, hoboj, dvěma pěvci evropského formátu a vyprávěčem).
Vyprávěč posluchače erudovaně provázel dramatem a děj komentoval. Sólistka Francoise Masset svým vzácným a procítěným sopránem ztělesnila Marii. Barytonista krásné hlasové barvy Lionel Peintre se představil v první části jako Herodes, v dalších dvou částech jako Josef, přičemž obě role obdařil zcela odlišným výrazem. Vysoká umělecká profesionalita se potvrdila v režijním přístupu i neobvyklém aranžmá, propracovaném do nejmenších nuancí.
Precizní provedení závěrečného sboru v provedení celého souboru bez doprovodu nástrojů vygradovala emocionální prožitek nejen na straně posluchačů, kteří nadšeným potleskem inspirovali umělce k jeho opakování. Adaptace vznikla pro festival H. Berlioze v Lyonu v roce 2002. Od té doby Carpe Diem úspěšně vystoupil nejen ve Francii, ale i v evropských zemích. Náročný a umocňující závěr však přednesl dvakrát jedině v Opavě, jak sdělil dirigentovi Karlu Misterovi vedoucí souboru J. P. Arnaud. Vzdal tak hold vnímavému a nadšenému opavskému publiku.