Práce na modernizaci železniční stanice v Prosenicích, která leží na dvoukolejné elektrizované trati Bohumín - Přerov, provádí sdružení firem Swietelsky Rail CZ a AŽD Praha. Jedná se o investici za zhruba 181,8 milionu korun.

Stavební firma dokončila montáž kolejové spojky, která umožní zvýšení rychlosti projíždějících vlaků ve směru z Hranic do Olomouce ze 100 kilometrů na 160 kilometrů v hodině, ve čtvrtek.

V Bohumíně svatby v době pandemie pojali stylově, 25. dubna 2020.
V Bohumíně svatby v době pandemie pojali stylově.

Za použití dvou jeřábů a obojživelného kolejového vozu s hydraulickými podvozky byly položeny části výhybek o délce až 52 metrů a váze 56 tun.

„Tyto výhybky ojedinělého tvaru umožní vyšší rychlost vlaku při jízdě do odbočky. Po dokončení stavby je pro nás prioritou provozní ověření jejich funkčnosti tak, aby mohly být schválené jako součást železniční dopravní cesty v České republice,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda, který se přijel na stavbu podívat.

Přítomní zástupci Správy železnic a novináři mohli na vlastní oči spatřit, jaký postup se při montáži používá.

„Není to standardní pokládka, ale je výjimečná i ve srovnání s okolními evropskými zeměmi,“ řekla mluvčí Správy železnic Kateřina Šubová.

Lidé už na česko-polské hranici proti uzavření hranic protestovali v sobotu 25. dubna v Českém Těšíně a v Těšíně.
Otevřete hranici! skandovali lidé u hraničních mostů v rozdělených Těšínech

Výhybky se stanou součástí nové kolejové spojky, která se ze stávajících 157 metrů prodlouží na 307.

„Umožní zvýšení rychlosti vlaku při jízdě do odbočky ze 100 až na 160 kilometrů v hodině,“ doplnila.

K TÉMATU

V Prosenicích začaly už počátkem dubna kvůli modernizaci trati nepřetržité výluky, které potrvají až do 12. května. Na úvodní etapu modernizace stanice naváže montáž nových technologií, práce na trakčním vedení a na úpravách zabezpečovacího zařízení. Tato etapa skončí do 11. července a celá stavba má být hotová v březnu příštího roku.