Lokomotiva se vrátila do Krnova letos v červnu po téměř sedmi letech. České dráhy ji v roce 2014 sejmuly z podstavce vedle hlavního nádraží a převezly do areálu Klubu historie kolejové dopravy v Kněževsi na Rakovnicku - VÍCE ZDE.

Město Krnov ale od roku 2019 usilovalo o návrat stroje, neboť tvrdilo, že je vlastníkem. To nakonec České dráhy uznaly a lokomotivu městu vrátily.

Silnice do Křišťanovic se hlavně na podzim ztrácí v mlze, která by se dala krájet.
Bruntálská blata: Obec mizí na půl roku v husté mlze, klima prý změnila přehrada

Lokomotiva byla vyrobena v pražské lokomotivce ČKD v roce 1955, šlo o tovární typ 1435 BS200. Sloužila v ostravských Chemických závodech a po vyřazení v roce 1972 byla tehdejšími Československými státními drahami věnována při příležitosti Dne železničářů městu Krnovu. Lokomotivní pomník se pak na více než 40 let stal symbolem krnovské železniční stanice.

Zdroj: Deník/František Kuba

V 90. letech ale začala s vydatnou pomocí nenechavců a vandalů postupná devastace lokomotivy a město v roce 2014 požádalo České dráhy, jakožto vlastníka pozemku, aby zjednaly pořádek v okolí pomníku. „Státní dopravce úklid pojal po svém a k překvapení tehdejšího vedení města i Krnovanů nedošlo k pouhému zkulturnění prostranství.

Sanitka, která bude sloužit jako mobilní ambulance, umožní streetworkerům rozšířit terénní služby na podstatně větší spádovou oblast.
Po Krnovsku jezdí mobilní ambulance pro klienty ohrožené konzumací drog

Lokomotivu, která byla ve velmi špatném stavu, železničáři demontovali a převezli do Depa historických vozidel v Lužné na Rakovnicku, odkud později putovala do základny Klubu historie kolejové dopravy v Kněževsi, kde měla být vystavena v kolekci sbírky vozidel a čekat na kompletní obnovu,“ napsalo město už dříve na svém webu.

Parní lokomotiva byla předána odborníkům z Krnovských opraven a strojíren, aby odhadli náklady na její rekonstrukci do vystavovatelného stavu.Parní lokomotiva byla předána odborníkům z Krnovských opraven a strojíren, aby odhadli náklady na její rekonstrukci do vystavovatelného stavu.Zdroj: Deník/František Kuba

Po opětovném zařazení do majetku města bude lokomotiva opravena do vystavovatelného stavu a v roce 2022 by se v rámci oslav 150 let železnice na Krnovsku měla vrátit na pomník v železniční stanici Krnov.

Měření rychlosti v Krásných Loučkách potvrdilo, že většina řidičů zde překračuje povolenou padesátku.
V Krásných Loučkách se jezdí i 186 km/h v obci! S radarem by se vybíraly miliony

Město bude muset také nahradit chybějící kolejové pole, které bylo v minulých letech demontováno a přemístěno do Železničního muzea moravskoslezského v Ostravě. Obsahovalo totiž historické kolejnice s úzkým profilem a klínové uchycení kolejnic na pražcích.