To ale platí jen na kruhových objezdech, které nejsou označeny příkazovými značkami. Jak motoristickou veřejnost uklidňují zástupci ministerstva dopravy, „kruháče" byly, jsou a budou označovány příkazovými značkami.

„Nejde o žádnou revoluci na kruhových objezdech. Řidiči se stejně jako dosud musí řídit dopravním značením, a to jim na všech vybudovaných kruhových objezdech říká, že dává přednost ten, kdo ke kruhu přijíždí. Objezdy jsou vybaveny příkazovými značkami Stůj nebo Dej přednost v jízdě," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold s tím, že ani v minulosti nebyla ze zákona ustanovena automatická přednost v jízdě pro ty, kteří se nacházejí na kruhovém objezdu.

„Tato situace vyplývala pouze z dopravního značení, které řidiči mají vždy sledovat," zdůraznil Neřold.

O značení rozhoduje vždy příslušný správní úřad.

„V zájmu bezpečnosti provozu bude i nadále na kruhových objezdech umísťována značka Stůj nebo Dej přednost v jízdě, jen ve výjimečných případech, například v místech, kde bude velmi malá intenzita provozu, budou mít obce možnost ponechat pravidlo pravé ruky a neumísťovat zbytečně čtyři značky Dej přednost v jízdě," uzavřel Neřold. 

Havířovská rarita


O tom, že na kruhovém objezdu nemusí vždy platit zažité zvyky, svědčí velký kruhový objezd v Havířově. Dříve se na něm stávalo množství dopravních nehod, často i vážných se zraněními. Dopravní experti doporučili rondel vybavit světelnou signalizací. Ze šesti ramen jsou světelnou signalizací vybavena tři - od Ostravy, z centra města a od Šumbarku. Technici je seřídili tak, aby byly synchronizovány jako klasické křižovatky tvaru "T" za sebou. Řízením pomocí semaforů bylo jednoznačně dosaženo snížení počtu kolizí a pokud k nim dochází, jde o méně závažné střety. Čtěte také článek: Rondel se semafory sklízí chválu i budí rozpaky
(bb)