VYBRAT REGION
Zavřít mapu

LÍDŘI STRAN SE SHODUJÍ: „Nejdůležitější je dokončení silnice I/11“

Ostrava - „Postavte obchvaty měst, opravte rozbité silnice!" vzkazují lidé, které jsme oslovili v anketě k dalšímu dílu předvolebních témat Deníku. Jak problematiku dopravy vnímají lídři politických stran?

5.10.2012 7
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv

Miroslav Novák, ČSSD

Mým nejbližším cílem je zařadit silnice v tzv. Slezském kříži do globální sítě TEN T v rámci EU. Silnice se tak stanou evropskými prioritami a bude možné na ně čerpat finance z EU. Věříme, že těmito aktivitami dosáhneme minimálně zahájení výstavby východní části komunikace I/11 směrem na Třinecko. V rámci krajských silnic se zavazujeme v následujících čtyřech letech investovat minimálně dvě miliardy korun do rekonstrukcí. V oblasti veřejné dopravy pak vyhlásíme nové tendry na dopravce, od čehož si slibujeme snížení nákladů.

Pavol Lukša, TOP 09 a Starostové

K našim prioritám patří dostavba tzv. Slezského kříže, tedy dobudování silnice I/11 ve směru východ západ. Je nutné dobudovat také obchvat Frýdku-Místku a připravit další nejdůležitější stavby tohoto typu. Budeme podporovat i příměstskou železniční dopravu a efektivní model regionálních železničních tratí a autobusových linek. Občané a návštěvníci našeho kraje si také zaslouží funkční letiště v Mošnově s důležitými pravidelnými mezinárodními linkami, nákladní dopravou i charterovými lety v období dovolených.

Josef Babka, KSČM

Na dořešení dopravní infrastruktury a obslužnosti se peněz nedostává, a to jak v rozpočtu kraje, tak i ze státních zdrojů. Dlouhodobý problém, který trápí jak východ, tak i západ našeho kraje, je silnice 1/11 jak na Třinec, tak i Opavu. Stát jednoznačně neplní sliby, které občanům tohoto kraje dal. Stejným problémem je postižena Ostrava ve vztahu k prodloužené Rudné. Úsilí a harmonogram kraje v řešení silnic v jeho vlastnictví je popsán v tzv. Bílé knize. Věřím, že nasměrujeme finanční prostředky tam, kde je to nejvíc zapotřebí.

Vít Slováček, KDU-ČSL

Naší prioritou je výstavba rychlostní silnice I/11 Jablunkov Ostrava Opava, obchvatů Karviné, Havířova, Frýdku-Místku. Peněz je dost, jen se nesmí rozmělnit v provizích a úplatcích. Náš kraj dává ročně na jednoho obyvatele 1371 korun do oprav silnic, u jiných krajů je to průměrně 1688 korun. Dlouhodobě jeu nás rovněž podfinancovaná železniční doprava, která by mohla přispět k čistšímu ovzduší.

Liana Janáčková, Nezávislí

Rozestavěné dálnice a silnice první třídy by měly být co nejdříve dokončeny, a to i v případě zapojení soukromých investorů. Podporujeme rychlou výstavbu obchvatů velkých měst a důležitá je také oprava ostravské dálnice D47. Dále jsme pro další rozvoj mošnovského letiště a chceme usilovat o to, aby na rychlostní silnici R56 z Ostravy do Frýdku-Místku nebylo potřeba mít dálniční známku.

Lukáš Černohorský, Piráti

Piráti se zasazují o průhledné a odůvodněné plánování a výstavbu dopravní infrastruktury. Odmítáme současnou praxi, kdy jsou nepromyšleně rušeny železniční tratě bez vyčíslování úspor, bez plánů, jak se zrušenou tratí naložit, bez diskuse s občany, jichž se to dotýká. Je potřeba počítat s cyklisty a chodci už při plánování dopravních staveb. U stávajících silnic je potřeba vyřešit pro cyklisty krizová místa.

Martin Schubert, SPO Zemanovci

Dopravní obslužnost a vybavenost v kraji není na úrovni, jakou bychom si přáli. Určitě nám chybí obchvaty měst, např. ve Frýdku-Místku, a všichni pociťujeme absenci slibované přeložky 1/11. Je důležité si však uvědomit, co je v kompetenci jednotlivých krajů a co není. Ovlivnit například můžeme využití železniční dopravy. Zásadně chceme podpořit vstup soukromých dopravců a podpořit větší využívání nákladní železniční dopravy. Rozhodně nehodláme opakovat chyby, jakou bezesporu byla například stavba mezinárodního letiště.

David Sventek, ODS

Kvalitní silnice a napojení na okolní regiony a páteřní sítě vnímáme jako nezbytnou podmínku rozvoje kraje. Budeme přitom odpovědně vážit každou investici a maximálně využívat evropské prostředky. V adekvátní míře dáme prostor alternativním formám dopravy cyklistům nebo alternativním pohonům. Budeme usilovat o přechod autobusů na CNG, což by přineslo úsporu na ceně za kilometr a snížení vypouštěných zplodin do ovzduší. Také hustá síť regionálních železničních tratí vyžaduje optimalizaci a modernizaci.

Sylva Kováčiková, SNK

Dálnice D1 z jihu na sever Evropy, železniční koridor spojující východ se západem a mezinárodní letiště. To vše je výborná výchozí situace pro vytváření nových pracovních příležitostí. Ale je nutné mít vizi a investovat do nových projektů racionálně. Ne vždy tomu však bylo a je. Politické lobby vítězí nad selským rozumem a zbytečně se utrácí. O korupci nemluvě… Na úkor těchto nešvarů pak nejsou bezpečné silnice druhé a třetí třídy patřící kraji, a to přesto, že zejména občané prostřednictvím svých starostů volají po jejich opravách.

Doprava v Moravskoslezském kraji v řeči čísel

Délka silnic celkem 3428 km, z toho dálnice 54 km, rychlostní silnice 32 km, silnice první třídy 684 km, silnice druhé třídy 803 km a silnice třetí třídy 1888 km.

Počet osobních a dodávkových aut 452 840, nákladních aut 49 412, autobusů 2302 a motocyklů 77 822

Délka železnice 674 km

Mezinárodní letiště v Mošnově je druhé největší v ČR, délka jeho přistávací dráhy je 3,5 km.

(zdroj: www.kr-moravskoslezsky.cz) 

ANKETA: Co si myslíte o dopravě v Moravskoslezském kraji?

Petr Dyrčík, 42 let, Milíkov:

S dopravou v kraji jsem hodně nespokojený. Jsem z Třinecka a tato oblast by si zasloužila dálniční obchvat. Kolem Třince vede hlavní tah na Slovensko a denně tam stojí několikakilometrové kolony. Na kraji by to chtělo vyšší tempo, připadá mi, že vše zbytečně protahují.

Martina Lesáková, 22 let, Fulnek:

V létě mi hodně vadily časté výluky tramvají a ostatních prostředků MHD. Musím ale uznat, že dopravní podnik měl výluky dobře značené. A co bych doporučila krajskému zastupitelstvu? Aby nezpoplatňovalo ostravský úsek dálnice.

Kim Ngan Nguyenová, 50 let, Ostrava:

V Ostravě bydlím už dlouho a na dopravu si nemůžu stěžovat. Když mi ujede MHD, za chvíli hned jede něco dalšího. Když ale jezdím autem, vadí mi časté uzavírky a opravy silnic.

Viktor Babič, 20 let, Ostrava:

Co mě štve na dopravě v Ostravě, je to, že musím ve městě často stát na semaforech. Bylo by dobré, kdyby zastupitelstvo nechalo vystavět více kruhových objezdů, jako to mají v zahraničních městech. Ušetřilo by to řidičům čekání.

Svatava Svrčková, 50 let, Ostrava:

Bydlím v centru Ostravy, a kam potřebuji jet, tam se dostanu buď pěšky, nebo MHD. Já osobně jsem tedy s dopravou spokojená. Jen ta dálnice by už mohla být hotová. Myslím si, že nové krajské zastupitelstvo by mělo tak jako doposud dbát na údržbu silnic.

Libuše Tichá, 60 let, Ostrava:

Já jsem s dopravou spokojená. Silnice jsou tady udržované, MHD jezdí často a je spolehlivá. Nenapadá mě nic, co by mohli krajští zastupitelé v dopravě vylepšit.

Ptaly se: V. Gazdíková a J. Lichá

Autor: Martin Pleva, Miroslava Chlebounová

5.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Záchranáři zasahovali ve středu 13. prosince odpoledne u smrtelné dopravní nehody na silnici mezi Chuchelnou a Strahovicemi.
1

Chodkyni srazila dodávka, srážku nepřežila

Ilustrační fotografie.

Výhru oslavil odpálením petardy a vylekal tím sousedy

Zastupitelé stihli projednat zhruba polovinu bodů

Zmařené jednání. Tak označují někteří opoziční zastupitelé pondělní schůzi Zastupitelstva města Opavy.

Představujeme prvňáky ZŠ Kravaře

Deník přináší čtenářům nový seriál Naši prvňáci. Jeho prostřednictvím bude představovat tabla jednotlivých prvních tříd základních škol na Opavsku, a to až do pololetního vysvědčení. Rodiče a blízcí žáků najdou své prvňáčky každou středu v Opavském a Hlučínském Deníku a na našem webu.

Zastupitelé dali stavbě nového bazénu zelenou

Více než dvě hodiny trvala na pondělím zasedání opavského zastupitelstva jednání o záměru na výstavbu nového krytého bazénu.

Outletové centrum: proč není dálniční napojení

Výstavba outletového centra v Ostravě-Přívoze, kterému se Deník v minulých dnech věnoval, budí mezi motoristy a starosty přilehlých obvodů a obcí rozpaky.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT