VYBRAT REGION
Zavřít mapu

LÍDŘI STRAN SE SHODUJÍ: „Nejdůležitější je dokončení silnice I/11“

Ostrava - „Postavte obchvaty měst, opravte rozbité silnice!" vzkazují lidé, které jsme oslovili v anketě k dalšímu dílu předvolebních témat Deníku. Jak problematiku dopravy vnímají lídři politických stran?

5.10.2012 7
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv

Miroslav Novák, ČSSD

Mým nejbližším cílem je zařadit silnice v tzv. Slezském kříži do globální sítě TEN T v rámci EU. Silnice se tak stanou evropskými prioritami a bude možné na ně čerpat finance z EU. Věříme, že těmito aktivitami dosáhneme minimálně zahájení výstavby východní části komunikace I/11 směrem na Třinecko. V rámci krajských silnic se zavazujeme v následujících čtyřech letech investovat minimálně dvě miliardy korun do rekonstrukcí. V oblasti veřejné dopravy pak vyhlásíme nové tendry na dopravce, od čehož si slibujeme snížení nákladů.

Pavol Lukša, TOP 09 a Starostové

K našim prioritám patří dostavba tzv. Slezského kříže, tedy dobudování silnice I/11 ve směru východ západ. Je nutné dobudovat také obchvat Frýdku-Místku a připravit další nejdůležitější stavby tohoto typu. Budeme podporovat i příměstskou železniční dopravu a efektivní model regionálních železničních tratí a autobusových linek. Občané a návštěvníci našeho kraje si také zaslouží funkční letiště v Mošnově s důležitými pravidelnými mezinárodními linkami, nákladní dopravou i charterovými lety v období dovolených.

Josef Babka, KSČM

Na dořešení dopravní infrastruktury a obslužnosti se peněz nedostává, a to jak v rozpočtu kraje, tak i ze státních zdrojů. Dlouhodobý problém, který trápí jak východ, tak i západ našeho kraje, je silnice 1/11 jak na Třinec, tak i Opavu. Stát jednoznačně neplní sliby, které občanům tohoto kraje dal. Stejným problémem je postižena Ostrava ve vztahu k prodloužené Rudné. Úsilí a harmonogram kraje v řešení silnic v jeho vlastnictví je popsán v tzv. Bílé knize. Věřím, že nasměrujeme finanční prostředky tam, kde je to nejvíc zapotřebí.

Vít Slováček, KDU-ČSL

Naší prioritou je výstavba rychlostní silnice I/11 Jablunkov Ostrava Opava, obchvatů Karviné, Havířova, Frýdku-Místku. Peněz je dost, jen se nesmí rozmělnit v provizích a úplatcích. Náš kraj dává ročně na jednoho obyvatele 1371 korun do oprav silnic, u jiných krajů je to průměrně 1688 korun. Dlouhodobě jeu nás rovněž podfinancovaná železniční doprava, která by mohla přispět k čistšímu ovzduší.

Liana Janáčková, Nezávislí

Rozestavěné dálnice a silnice první třídy by měly být co nejdříve dokončeny, a to i v případě zapojení soukromých investorů. Podporujeme rychlou výstavbu obchvatů velkých měst a důležitá je také oprava ostravské dálnice D47. Dále jsme pro další rozvoj mošnovského letiště a chceme usilovat o to, aby na rychlostní silnici R56 z Ostravy do Frýdku-Místku nebylo potřeba mít dálniční známku.

Lukáš Černohorský, Piráti

Piráti se zasazují o průhledné a odůvodněné plánování a výstavbu dopravní infrastruktury. Odmítáme současnou praxi, kdy jsou nepromyšleně rušeny železniční tratě bez vyčíslování úspor, bez plánů, jak se zrušenou tratí naložit, bez diskuse s občany, jichž se to dotýká. Je potřeba počítat s cyklisty a chodci už při plánování dopravních staveb. U stávajících silnic je potřeba vyřešit pro cyklisty krizová místa.

Martin Schubert, SPO Zemanovci

Dopravní obslužnost a vybavenost v kraji není na úrovni, jakou bychom si přáli. Určitě nám chybí obchvaty měst, např. ve Frýdku-Místku, a všichni pociťujeme absenci slibované přeložky 1/11. Je důležité si však uvědomit, co je v kompetenci jednotlivých krajů a co není. Ovlivnit například můžeme využití železniční dopravy. Zásadně chceme podpořit vstup soukromých dopravců a podpořit větší využívání nákladní železniční dopravy. Rozhodně nehodláme opakovat chyby, jakou bezesporu byla například stavba mezinárodního letiště.

David Sventek, ODS

Kvalitní silnice a napojení na okolní regiony a páteřní sítě vnímáme jako nezbytnou podmínku rozvoje kraje. Budeme přitom odpovědně vážit každou investici a maximálně využívat evropské prostředky. V adekvátní míře dáme prostor alternativním formám dopravy cyklistům nebo alternativním pohonům. Budeme usilovat o přechod autobusů na CNG, což by přineslo úsporu na ceně za kilometr a snížení vypouštěných zplodin do ovzduší. Také hustá síť regionálních železničních tratí vyžaduje optimalizaci a modernizaci.

Sylva Kováčiková, SNK

Dálnice D1 z jihu na sever Evropy, železniční koridor spojující východ se západem a mezinárodní letiště. To vše je výborná výchozí situace pro vytváření nových pracovních příležitostí. Ale je nutné mít vizi a investovat do nových projektů racionálně. Ne vždy tomu však bylo a je. Politické lobby vítězí nad selským rozumem a zbytečně se utrácí. O korupci nemluvě… Na úkor těchto nešvarů pak nejsou bezpečné silnice druhé a třetí třídy patřící kraji, a to přesto, že zejména občané prostřednictvím svých starostů volají po jejich opravách.

Doprava v Moravskoslezském kraji v řeči čísel

Délka silnic celkem 3428 km, z toho dálnice 54 km, rychlostní silnice 32 km, silnice první třídy 684 km, silnice druhé třídy 803 km a silnice třetí třídy 1888 km.

Počet osobních a dodávkových aut 452 840, nákladních aut 49 412, autobusů 2302 a motocyklů 77 822

Délka železnice 674 km

Mezinárodní letiště v Mošnově je druhé největší v ČR, délka jeho přistávací dráhy je 3,5 km.

(zdroj: www.kr-moravskoslezsky.cz) 

ANKETA: Co si myslíte o dopravě v Moravskoslezském kraji?

Petr Dyrčík, 42 let, Milíkov:

S dopravou v kraji jsem hodně nespokojený. Jsem z Třinecka a tato oblast by si zasloužila dálniční obchvat. Kolem Třince vede hlavní tah na Slovensko a denně tam stojí několikakilometrové kolony. Na kraji by to chtělo vyšší tempo, připadá mi, že vše zbytečně protahují.

Martina Lesáková, 22 let, Fulnek:

V létě mi hodně vadily časté výluky tramvají a ostatních prostředků MHD. Musím ale uznat, že dopravní podnik měl výluky dobře značené. A co bych doporučila krajskému zastupitelstvu? Aby nezpoplatňovalo ostravský úsek dálnice.

Kim Ngan Nguyenová, 50 let, Ostrava:

V Ostravě bydlím už dlouho a na dopravu si nemůžu stěžovat. Když mi ujede MHD, za chvíli hned jede něco dalšího. Když ale jezdím autem, vadí mi časté uzavírky a opravy silnic.

Viktor Babič, 20 let, Ostrava:

Co mě štve na dopravě v Ostravě, je to, že musím ve městě často stát na semaforech. Bylo by dobré, kdyby zastupitelstvo nechalo vystavět více kruhových objezdů, jako to mají v zahraničních městech. Ušetřilo by to řidičům čekání.

Svatava Svrčková, 50 let, Ostrava:

Bydlím v centru Ostravy, a kam potřebuji jet, tam se dostanu buď pěšky, nebo MHD. Já osobně jsem tedy s dopravou spokojená. Jen ta dálnice by už mohla být hotová. Myslím si, že nové krajské zastupitelstvo by mělo tak jako doposud dbát na údržbu silnic.

Libuše Tichá, 60 let, Ostrava:

Já jsem s dopravou spokojená. Silnice jsou tady udržované, MHD jezdí často a je spolehlivá. Nenapadá mě nic, co by mohli krajští zastupitelé v dopravě vylepšit.

Ptaly se: V. Gazdíková a J. Lichá

Autor: Martin Pleva, Miroslava Chlebounová

5.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

SERVIS

annonce-logo

Nabídky práce

+ Podat inzerát

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič autobusu 19 000 Kč

Řidiči autobusů, trolejbusů a tramvají ŘIDIČ -KA MHD. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19000 kč, mzda max. 23500 kč. Volných pracovních míst: 10. Poznámka: KO: Očadlíková Jarmila, tel.: 553 759 066 - volejte pouze po - pá 7:00 - 15:15 hod., e-mail: jocadlikova@mdpo.cz., ZŠ/SOU, ŘP sk.D + osvědčení o profesní způsobilosti řidiče, potvrzení o zdravotní způsobilosti vydané poskytovatelem pracovně lékařských služeb., Nepravidelně rozvržená pracovní doba včetně sobot, nedělí a svátků, noční provoz. Týdenní pracovní doba je 38,75 hod., pracoviště Opava.. Pracoviště: Městský dopravní podnik opava, a.s., Bílovecká, č.p. 1127, 747 06 Opava 6. Informace: Jarmila Očadlíková, +420 553 759 066.

Výroba - Výroba Obsluha strojů 9 000 Kč

Obsluha strojů na výrobu a zpracování výrobků z plastu DĚLNÍK/CE NA OBSLUHU STROJŮ. Požadované vzdělání: bez vzdělání. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 9000 kč. Volných pracovních míst: 7. Poznámka: CYHRAZENO POUZE PRO OSOBY ZDRAVOTNĚ POSTIŽENÉ., Obsluha pletacích strojů na lana, kontrola průběhu přeplétání, výměna prázdných cívek za nové. Práce v hlučném prostředí. Jedná se o práci převážně ve stoje. Zkrácený úvazek 30hod./týdně. Dvousměnný provoz od 06,00 - 12,00 a od 12,00 do 18,00hod. , Aktualizace: 13.4.2018. Pracoviště: Fros zps s.r.o. - hlučín, U Cihelny, č.p. 2044, 748 01 Hlučín. Informace: Helena Pukyšová, +420 774 677 437.

Stavebnictví - Stavebnictví Ostatní stavební technici 22 500 Kč

Stavební technici přípravy a realizace investic, inženýringu STAVEBNÍ PŘÍPRAVÁŘ - ROZPOČTÁŘ. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 22500 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: KO: p. Franzová, tel. 595 055 541, email: info@f-h.cz, SŠ vzdělání stavebního směru, znalost rozpočtových programů. ŘP sk.B výhodou, výhodou praxe v oboru., Aktualizace: 9.4.2018. Pracoviště: Fichna - hudeczek a.s., Opavská, č.p. 535, 747 18 Píšť. Informace: Franzová, +420 595 055 541.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 25 000 Kč

Řidiči tahačů ŘIDIČ MKD TAHAČ S PLACHTOVÝM NÁVĚSEM. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: KO: Wolf Bohumil, tel. 602 774 140, životopis zašlete na e-mail: bohumil.wolf@seznam.cz., vzdělání nerozhoduje, praxe v oboru 2 roky jako řidič MKD., Jízdy po ČR+EU, pracoviště Branka u Opavy, nástup ihned.. Pracoviště: Bohumil wolf s.r.o., Cihelní, č.p. 282, 747 41 Hradec nad Moravicí. Informace: Bohumil Wolf, +420 602 774 140.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Martin Balhar byl odsouzen za vraždu poštovní úřednice ve Skřipově.

Další soud? Martin Balhar má šanci na obnovu procesu

Ilustrační foto

Na opavské Horní náměstí se opět vrátí historická tramvaj

Šárka Kašpárková zavítala na Englišku

/FOTOGALERIE/ Olympijskou medailistku z Atlanty Šárku Kašpárkovou přivedly opět do Opavy milé povinnosti.

Těžký život rodin. Každá dvanáctá si nemůže dovolit jíst obden maso

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA, ANKETA/ Třetina českých domácností by nezvládla zaplatit neočekávaný výdaj deset tisíc korun. Nejhůře se životem protloukají samoživitelky a samostatně žijící důchodci. Ve srovnání s ostatními státy Evropy ale chudoba Čechy nedrtí.

Vtipálci navrhovali měření rychlosti na Lysé hoře

Máme, co jsme chtěli! I takto by se dala interpretovat středeční dopravní razie, která se uskutečnila na stovkách míst po celé České republice. Šlo o jeden z největších „zátahů“, o který si svým způsobem řekli samotní lidé.

Ministerstvo: lávku nezaplatíme, netýká se totiž revitalizace po důlní činnosti

Zklamané je vedení města Opava z verdiktu Ministerstva financí České republiky (MFČR). To mělo jako investor zaplatit první etapu revitalizace Stříbrného jezera. Zaplatí, ale bez jedné z hlavních staveb lávky přes řeku Opavu.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT