Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) již zpracovala záměr projektu i dokumentaci k územnímu rozhodnutí.

Podle Jiřího Svobody, generálního ředitele SŽDC, je k zahájení stavby potřeba i souhlas zastupitelů Studénky se změnou územního plánu a rovněž schválení centrální komisí Ministerstva dopravy, kam chtějí železničáři projekt, jehož celkové náklady jsou odhadem 700 milionů korun, poslat ještě o letošních prázdninách.

Místostarosta Studénky Petr Obchodnický pro Deník uvedl, že zastupitelé již o změnách v územním plánu jednali, nyní se na nich pracuje.

„Při tom jednání padlo, že si podmiňujeme vybudování objízdné trasy pro kamiony. Jinak s tím záměrem nemáme problém. Nové zpracování územního plánu už běží a zastupitelstvo ho poté bude schvalovat. Ale jestli to bude ještě toto zastupitelstvo, nebo už nové, nedokáži říci,“ řekl místostarosta Studénky.

Dvě noční nehody na Novojičínsku bez vážného zranění.
Hasiče zaměstnaly dvě noční nehody

„V případě vybudování mimoúrovňového křížení ve Studénce budeme muset vykoupit řadu pozemků kvůli vybudování objízdné trasy pro kamionovou dopravu. Nová obslužná komunikace pro kamiony přispěje nejenom k bezpečnějšímu provozu na železnici, ale jako druhotný efekt přinese i celkové zklidnění tranzitní dopravy přes město,“ sdělil ředitel SŽDC Jiří Svoboda s tím, že pokud vše půjde hladce, stavba by mohla začít v roce 2020.

Železniční přejezd ve Studénce nechvalně proslul tragickou srážkou pendolina s kamionem, který 22. července 2015 zastavil v kolejišti, kam jeho polský řidič vjel, přestože blikala výstražná světla.

Odstraňování škod ve Studénce po srážce pendolina s náklaďákem.
Nehoda pendolina: Věděl jsem, že to nebude dobré, říká svědek z vlaku

Při střetu zemřeli tři lidé z vlaku, čtyři lidé se zranili těžce, různá poranění mělo dalších 21 cestujících. Manželka jedné z obětí zemřela několik měsíců po tragédii, u soudu zaznělo, že psychickým vyčerpáním.

Polský řidič dostal trest 8,5 roku odnětí svobody nepodmíněně.

Ilustrační foto.
Lávky pro pěší město nechalo opravit