Zatímco v jiných regionech Moravskoslezského kraje takových míst přibývá, Ostrava s rozšiřováním nepočítá. Od roku 2016 probíhá měření v Třebovické ulici v Ostravě-Třebovicích. Starosta obvodu František Šichnárek si tento krok pochvaluje.

„Určitě to přineslo výrazné zklidnění dopravy. Samozřejmě se vždycky najdou řidiči, kteří předpisy poruší, ale výrazně jich ubylo, což samozřejmě zvyšuje bezpečnost dopravy,“ řekl Šichnárek.

V roce 2017 se začalo měřit v Klimkovickém tunelu. Zkušební provoz odhalil extrémně vysoký počet hříšníků, dokonce se uvažovalo o posílení agendy, která vyřizuje přestupky. V ostrém provozu se situace naštěstí uklidnila a řidiči dali nohy z plynu.

Od roku 2016 se mluvilo také o dalších lokalitách v Ostravě vhodných k úsekovému měření rychlosti, například o silnici I/56 v blízkosti budovy Integrovaného bezpečnostního centra. Vytipována byla i Varenská ulice u parku Dr. Milady Horákové. Radary se ale v těchto místech v nejbližší době neobjeví. „Další úseky se v tuto chvíli nepřipravují,“ uvedla mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská. Na dotaz, zda jsou důvodem finance nebo něco jiného, bez bližších podrobností dodala: „Ostrava se vydala jiným směrem než ostatní města.“

Například v nedalekém Hlučíně stávající systém úsekového měření rozšiřují. Dosavadní výsledky totiž ukázaly, že přestupků výrazně ubývá.

„Úsekové měření se v Hlučíně osvědčilo. V současné době se provádí v ulici Ostravské ve směru od Ostravy na Opavu. Dále se měří v ulici Celní, a to jak ve směru na výjezdu z Hlučína na Děhylov, tak i v opačném směru od Děhylova ke světelné křižovatce u autobusového nádraží,“ uvedla mluvčí hlučínské radnice Kristina Neničková s tím, že ve zkušebním provozu je nyní měření v Ostravské ulici ve směru od Kozmic na Ostravu.

Ostré měření začne 1. ledna. Úsekové radary se osvědčily například i v Havířově, kde měření probíhá na několika místech.