Čtenář registrovaný pod jménem Pepik Stalyn na webu Deníku rovnou nazývá zubní lékařskou pohotovostní službu (LPS) v Ostravě „vyhlášenou katovnou“ a tvrdí, že kdyby potřeboval řešit akutně problém s bolavým zubem, šel by raději ke kováři.

Vendula Pelcová naopak v recenzích na googlu popisuje zážitek z minulého týdne kdy vyhledala řečenou ordinaci i pacientka Lucie se stejnou zubařkou: „Byli jsme čtvrtí, šlo to rychle. Jenom vrtala. Manželovi vyvrtala zub, i když ji prosil, aby mu napsala doporučení na kliniku ústní, čelistní a obličejové chirurgie. To odmítla, že se to už nepíše blbost…“

ŠPATNÉ ZKUŠENOSTI

Nejvíce se pochopitelně mudruje na facebooku na adresu zubní pohotovosti, konkrétní stomatoložky, ale i vůbec LPS na Fifejdách, padají výrazy z biologie, zoologie či havírny.

Jana Guthová je však slušnější: „Taky jsem měla s tou paní doktorkou tu čest, představa, že bych ještě někdy potřebovala ošetřit na pohotovosti, mě po jejím zásahu straší dodnes. Držím pěsti těm, kteří měli odvahu ozvat se, stěžovat si a doufám, že tam skončí.“

POZITIVNÍCH OHLASŮ SE JAKSI NEDOSTÁVÁ

Petr Lesan jen podotýká, že jde o „naprosto zbytečný cirkus“ a kritizuje mladé, kteří namísto do svého chrupu investují finance do tetování nebo nehtů.

„Zuby jako perličky, to je vizitka udržované ženy. Ne makeup či gelové nehty, ale zdravé zuby a čistý dech!“ přidává se Lenka Kuricová.

ZŘIZOVATEL ŽÁDÁ OBJEKTIVITU

Andrea Vojkovská za zřizovatele fifejdské nemocnice tedy město Ostravu apeluje na zachovávání „objektivního pohledu“. Případy, jako se stal pacientce Lucii, jsou totiž podle ní zcela individuální a ovlivňuje je spousta souvisejících věcí.

„Je z tohoto pohledu velmi obtížné vůbec stanovit a následně i posoudit úroveň standardního přístupu ke způsobu ošetření. Každopádně ale rozhoduje lékař a měl by rozhodnout tak, aby se pacientovi ulevilo od bolesti,“ uvádí Vojkovská.

LPS, jak dále zdůrazňuje, poskytuje pomoc pacientům s akutními potížemi mimo pracovní dobu jejich praktických či zubních lékařů. Jednoznačně však nenahrazuje další, následné lékařské ošetření.

„S ohledem na úzce specializovanou profesi zabezpečující péči na pohotovosti nemá v tomto směru zřizovatel jakékoliv kompetence vyjadřovat se k úrovni kvality zde poskytovaných stomatologických zdravotnických služeb,“ dodává mluvčí městského úřadu Andrea Vojkovská.

K TÉMATU

O co v případu šlo?
Pacientka Lucie navštívila nad ránem stomatologickou pohotovost kvůli silné bolesti zubů vlevo nahoře. Před ošetřením (chtěla trhat zub) požadovala injekci proti bolesti, za niž byla ochotna i zaplatit. Kvůli tomu se nepohodla s MUDr. Jaroslavou Přečkovou. Zubařka zhodnotila stav jejího chrupu jako zdevastovaný a nabídla ošetření spočívající ve vyčištění inkriminovaného místa. Neuznala však za vhodné aplikovat anestetikum a podotkla, že její zákrok „by mohl bolet míň než tetování“ (pacientka ho má viditelně na hřbetu ruky). Žádné ošetření se tedy nekonalo a na pohotovosti se pak objevil i Luciin partner, aby si zjistil jméno lékařky kvůli podání stížnosti. Byl vyveden ochrankou…