Její parní kotel už byl na konci zákonné lhůty pro způsobilost k provozu. Po letech v provozu byla nutná velká oprava. Generálka je tak důkladná, že vyžaduje demontáž kotle. Tu provedou specialisté ve firmě firmy SEA Kolín.

V krnovském depu se 10. října sešli fanoušci železnic a novináři, aby byli svědky vzácného okamžiku, kdy se parní kotel oddělí do zbytku lokomotivy a vydá se kamiónem na cestu do Kolína. Tam mají na opravy parních kotlů potřebná oprávnění.

Rám lokomotivy a s ním spojené části projdou opravami v Krnově. Rozsah oprav bude takový, aby lokomotiva Malý Štokr bez větších problémů vydržela v provozu další desítky let.

Lokomotiva Malý Štokr se 10. října rozloučila se svým parním kotlem. Rám lokomotivy zůstal v Krnově a kotel se vydal na cestu do Kolína. Tam ho čeká generálka.Lokomotiva Malý Štokr se 10. října rozloučila se svým parním kotlem. Rám lokomotivy zůstal v Krnově a kotel se vydal na cestu do Kolína. Tam ho čeká generálka.Autor: Deník / František Kuba

První velká oprava Malého Štokru vlastně začala už před letošní sezonou v lednu, protože téměř generální opravy se dočkal tendr lokomotivy. Tendr je část, ve které si lokomotiva veze zásobu vody a uhlí. Na tuto první část oprav dostaly Slezské zemské dráhy dotaci z Ministerstva dopravy v rámci programu „Podpora obnovy historických železničních kolejových vozidel v období 2017-2020“ a to částku ve výši 751 tisíc korun.

V dílnách KOS začala příprava lokomotivy na demontáže kotle. Protože kotel držel pohromadě s rámem lem s totálně zkorodovanými šrouby, došlo při demontáži nejen na páčidla, ale také na řezání svářečským plamenem. Na opravu kotle přispěl kraj i dobrovolní dárci.