VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Parní vlak na úzkokolejce na Osoblažsku opraví i díky „Mašince“ z kunčické huti

/FOTOGALERIE/ Nedostatek náhradních dílů trápí provozovatele Slezských zemských drah. Ti se svými historickými lokomotivami jezdí na úzkokolejce na Osoblažsku. Chybí jim ale náhradní díly na historické stroje.

7.11.2017
SDÍLEJ:

Náhradní díly z "Mašinky", která jezdila v kunčické huti, pomohou při opravě lokomotivy jezdící na Osoblažské úzkokolejce.Foto: Archiv AMO

„Naše stroje jsou totiž tak specifické, že náhradní díly na ně buď nejsou, nebo jsou pro dobrovolníky našeho ražení finančně nedosažitelné. Rozhodli jsme se požádat o pomoc ostravskou huť. Věděli jsme, že mají v areálu nepoužívanou starou lokomotivu, která obsahuje přesně ty díly, které potřebujeme na opravu našich lokomotiv,“ vysvětlil David Chovančík ze Slezských zemských drah.

Huť ArcelorMittal Ostrava, jak informovala její mluvčí Barbora Černá, žádosti společnosti Slezské zemské dráhy vyhověla a darovala provozovatelům turistické vlakové trasy potřebné náhradní díly na rekonstrukci historických lokomotiv. Předání dílů z poslední parní lokomotivy, která v huti jezdila do roku 1970, se uskutečnilo včera v areálu huti.

Mašinka, jak ji nazývají pracovníci závodu Doprava v kunčické huti, má za sebou zajímavý příběh.

„V letech 1950 až 1970 se používala pro kolejovou dopravu materiálu v huti a posledním místem, kde působila, byl licí stroj. Poté měla být zlikvidována, ale proti tomu se postavili zaměstnanci tehdejší Nové huti. Přímo z provozu tedy byla uložena na místo svého posledního odpočinku u závodu Doprava nedaleko Jižní brány coby historický památník parní trakce na vlečce Nové huti. Předpokládá se proto, že by měla být doposud funkční,“ popsala osudy historické lokomotivy Barbora Černá.

Vymontování potřebných dílů se uskutečnilo v huti včera, a jelikož se jedná o manipulaci s lokomotivou velké váhové kategorie, musely vypomoci i jiné stroje. Například jeřáb, který se musel popasovat s třísetkilogramovým kompresorem.

Opravená historická lokomotiva by se na zmíněné turistické trase mezi Třemešnou a Osoblahou měla objevit už v příští letní sezoně.

Autor: Břetislav Lapisz

7.11.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V pořadí už třetí ročník Kabelkového veletrhu Opavského a Hlučínského Deníku hostilo v pátek odpoledne OC Breda.
57

Na Kabelkovém veletrhu padl absolutní rekord

Ilustrační foto.

Vánoce se očekávají dražší

Od hřebíků po komponenty do vozidel

Na místě Šibenného mlýna v obci Branka byla v roce 1862 vybudována továrna Branecké železárny, která vyráběla kromě drobného železářského sortimentu především hřebíky a cvočky do bot.

Zdeněk Lukeš: Opava má nejkrásnější koupaliště jaké znám

/ROZHOVOR/ Do Opavy jezdíval jako dítě. Jeho rodiče-sochaři Jaroslava Lukešová a Vladimír Kýn tu měli v podkroví domu na nároží Tyršovy a Rooseveltovy ulice ateliér. Nyní se sem dostane jednou za několik let.

Slezan odvolal trenéry

Vedení opavského hokejového klubu po středeční porážce ve Valašském Meziříčí odvolalo trenérskou dvojici Marek Harazim - David Galvas.

Zemědělka ožije atmosférou adventu

/POZVÁNKA/ Každoročně se do areálu Masarykovy střední školy zemědělské a Vyšší odborné školy Opava sjíždí bezmála deset tisíc lidí z blízkého i širokého okolí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT