Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v ČR, uvedla, že vítěz soutěže Pavel Mohelník ze společnosti Ferrit ukazuje svým přístupem k zaměstnancům, rodině, kolegům ve vedení firmy a k podnikání jako takovému, že je přesně tím vzorem, ze kterého si začínající podnikatelé mohou vzít příklad.
Pavel Mohelník krátce po vyhlášení výsledků přiznal, že své vítězství v podnikatelské soutěži neočekával.
„Jsme strojírenská společnost, která působí od roku 1993. Zabýváme se vývojem, výrobou a dodávkami strojů a zařízení pro hlubinné doly, nejen ty uhelné, ale i rudné. V naší branži platí, že jedinec toho sám až tolik nezmůže, důležitý je kolektiv. A právě svým kolegům a spolupracovníkům bych chtěl poděkovat,“ řekl 63letý Pavel Mohelník.
Ferrit vyváží 95 procent své produkce do zahraničí, v tuzemsku je jediným zákazníkem společnost OKD. „Říkáme, že nás zajímá vše, co se děje pod zemí. Vyvíjíme, vyrábíme a dodáváme různé systémy pro dopravu osob a materiálů,“ upřesnil působnost firmy její spolumajitel.
Ferrit vlastní tři společníci, kteří mají ve firmě stejný podíl.
„Začali jsme pracovat v oboru, který měl na počátku 90. let minulého století velkou perspektivu. V té době mechanizace v dolech až tolik nebylo. Přitom právě mechanizace ulehčuje práci, zvyšuje produktivitu a snižuje úrazovost pracovníků. Všechny naše stroje byly vyvinuty v naší konstrukční kanceláři a všechny získaly certifikaci pro práci v podzemí. To je nesmírně složitý a dlouhý proces. V dolech totiž hrozí riziko metanu a uhelného prachu. Naše zařízení nesmí být proto iniciátorem nějaké jiskry nebo otevřeného ohně,“ vysvětlil dále oceněný podnikatel Pavel Mohelník.
Podle něj má obor, ve kterém Ferrit podniká, stále velmi slibnou perspektivu pro další rozvoj.
„Je pravda, že se v západní Evropě a také u nás mluví o útlumu hornictví, třeba doly v Rusku, na Ukrajině či v Polsku chtějí ale těžit ještě dlouho. To samé platí i pro Čínu a například Kolumbie, kde je hornictví na počátku, má obrovské zásoby uhlí. Navíc dodáváme naše systémy závěsné důlní dopravy, závěsné lokomotivy a důlní stroje i do rudných dolů,“ poznamenal Pavel Mohelník.