„Nehoda se stala v neděli kolem půl osmé ráno. Polské vozidlo s přívěsem poškodilo téměř 100 metrů okrajových dálničních svodidel. Hasiči zabezpečili havarované Iveco před požárem a museli zachytit pomocí nasákavého sorbentu únik oleje z proražené olejové vany,“ uvedl Petr Kůdela, tiskový mluvčí Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje (HZS MSK).

Následně pak hasiči museli ještě nadvakrát řešit dodatečný únik nafty z poškozené palivové nádrže Iveca.

„Poprvé při vyproštění nákladu - tedy tří převážených automobilů, kdy se Iveco odlehčilo, podruhé během a po vyproštění tohoto nákladního automobilu ze svodidel na silnici,“ vysvětlil mluvčí.

Nejen jeho šokoval přístup polského řidiče havarovaného Iveca, který náročný zásah hasičů, s vysoce hořlavou látkou, sledoval v bezprostřední blízkosti s cigaretou v puse. „Klidně si zapálil cigaretu jen asi dva až tři metry od místa úniku nafty v době, kdy tento únik řešilo několik hasičů,“ potvrdil Petr Kůdela.

Nehoda a vyprošťování 4 polských automobilů na dálnici D1 na Novojičínsku.

Nehoda polského vozidla se naštěstí obešla bez zranění. Dálnice D1 ve směru na Ostravu a Polska byla v inkriminovaném úseku během celého zásahu průjezdná levým pruhem, hasiči usměrňovali dopravu. „Do Bílova vyjely postupně dvě jednotky Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje (HZS MSK) – ze stanic Bílovec a Ostrava-Zábřeh, odkud byl dodatečně povolán vyprošťovací speciál MB Actros Bizon s kontejnerovou mobilní dílnou. K nehodě také přijela jednotka dobrovolných hasičů ze Studénky,“ doplnil tiskový mluvčí HZS MSK.