„V minulosti získala vysokopecní struska neoprávněně špatnou pověst kvůli kauze zvlněné dálnice na Ostravsku a nesměla být nějakou dobu pro výstavbu pozemních komunikací využívána. Toto se našim odborníkům a expertům na strusky z VŠB-TUO podařilo vyvrátit, neboť problémem bylo použití jiných, nevhodných materiálů. Vysokopecní strusku se tak podařilo vrátit na přední místo certifikovaných výrobků pro výstavbu pozemních komunikací,“ vysvětlila Svatava Třaskošová, odpadový hospodář v Liberty Ostrava.

Vysokopecní struska, jejímž použitím se šetří přírodní kámen, patří mezi vysoce kvalitní materiály pro podkladové vrstvy pozemních komunikací. Vzniká při tavení železné rudy ve vysoké peci a ochlazením žhavé strusky na odvalech. „Využívá se k výrobě cementu, skla a pro výstavbu pozemních komunikací, kdy má dokonce lepší vlastnosti než přírodní kámen, protože se lépe hutní,“ uvedla mluvčí hutě Barbora Černá Dvořáková.

První automobily by měly na obchvat vyjet v roce 2022. Zatímco výstavba první etapy obchvatu Frýdku-Místku začala už loni na jaře, slavnostní zahájení druhé etapy přišlo na řadu před necelými dvěma týdny. Každá etapa obchvatu má na základě výběrového řízení jiného zhotovitele.