Zhotovitel stavby, kterého ŘSD vybralo v tendru, se kvůli průtahům v majetkoprávní přípravě stavby zakázky vzdal. Uplynuly lhůty, kterými byla jeho nabídka vázána. Poté, co vítězná společnost z tendru už zakázku nechtěla, oslovilo ŘSD další účastníky tendru, ani ti ale o zakázku za tehdejších podmínek nemají zájem.

„Když jsme drželi v ruce platné stavební povolení, okamžitě jsme vysoutěžili zhotovitele, přihlásili se tři uchazeči. Jeden zvítězil, v okamžiku, kdy jsme stáli před podepsáním smlouvy, došlo ke zrušení toho stavebního povolení. To znamená, že jsme smlouvu nepodepsali,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Situace na stavebním trhu se od podání nabídek značně posunula. Zatímco tehdy měly firmy o zakázky nouzi a v tendrech šly leckdy i výrazně pod předpokládanou cenu, vývoj v poslední době ukazuje značné zvýšení cen stavebních prací.

Za zdržením v přípravě stavby poslední části obchvatu Třince stála zejména dvě vyvlastňovací řízení, která byla napadena stížností u Nejvyššího správního soudu. Ten svým rozsudkem vrátil celý proces znovu na začátek. Krajský úřad vydal stavební povolení téměř na celou stavbu silnice, jenže všechna tři vydaná stavební povolení byla napadena. Na konci července navíc dorazily na ministerstvo dopravy dva rozklady proti stavebním povolením vydaným pro stavbu.

Nová silnice, která uleví zejména Ropici, Stříteži a Hnojníku, kudy denně jezdí tisíce aut a kamionů, bude měřit 5,4 kilometru. Předpokládaná cena stavby je zhruba 2,58 miliardy korun bez DPH. Po dokončení stavebních prací, což by mělo nastat nejdříve v roce 2022, se řidiči snadno po obchvatu Třince od hranic se Slovenskem dostanou až na dálnici D48 mezi Českým Těšínem a Frýdkem-Místkem. Zjednoduší se i doprava pro průmyslové podniky z okolí. Od loňského října se už jezdí po obchvatu v úseku mezi Nebory a Bystřicí. Ulevilo se tak přetížené staré cestě I/11, která kapacitně nezvládala každodenní nápor tisíců aut a kamionů.