„Aby bylo možné zahájit další těžbu v ostravských slojích, ke zpřístupnění nových zásob uhlí bychom museli provést prohloubení stávající jámy číslo 2 o bezmála 500 metrů. Tyto práce by si vyžádaly investice v rozsahu několika miliard korun a trvaly by tři roky, včetně dalších mnoha milionových nákladů na zajišťovací provoz Dolu Lazy,“ upřesnil předseda představenstva a výkonný ředitel OKD Boleslav Kowalczyk. Jinými slovy, další těžba v Dole Lazy je za stávající infrastruktury ekonomicky nevýhodná.

U hraničních přechodů si OKD zaplatilo billboardy, kterými chce přilákat polské horníky do firmy. Podobně těžaři cílí také na Slováky.
Billboardy před hranicí: OKD shání zaměstnance v cizině

Horníci z Dolu Lazy ale o práci nepřijdou. „Vedení OKD nepočítá s hromadným propouštěním zaměstnanců. Ti by po uzavření Dolu Lazy měli najít uplatnění v dalších lokalitách OKD v karvinské části revíru,“ řekl mluvčí OKD Ivo Čelechovský.

Co bude dál?

Vedení OKD společně s vlastníkem pokračují ve strategickém jednání, zda bude zachován stávající dlouhodobý výhled OKD do roku 2024 nebo těžba až do roku 2030.

„Z těchto důvodů představenstvo prozatím nemohlo objektivně a kvalifikovaně rozhodnout o ukončení těžby v důlních lokalitách Darkov a ČSA. Shodli jsme se pouze na Dole Lazy, kde bychom těžbu v obou případech ukončili již příští rok“, dodal generální ředitel OKD Boleslav Kowalczyk.

Souprava RegioJet na nádraží v Přerově
Rychlíky z Brna do Bohumína převezme RegioJet. Leo Express nesplnil podmínky