VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trať z Krnova do Opavy čeká velmi dlouhá výluka

Už jen několik týdnů zbývá do zahájení modernizace železniční trati mezi Krnovem a Opavou. Pro cestující to znamená řadu komplikací. Musí se smířit s výlukou, která potrvá od března až do prosince.

18.1.2016 2
SDÍLEJ:

U nádraží v Krnově dnes zastavují jen linkové autobusy a MHD. Už brzy tu začnou zastavovat také výlukové autobusy, které do konce roku 2016 nahradí železniční spojení z Krnova do Opavy.Foto: DENÍK / Fidel Kuba

Cestující mezi Krnovem a Opavou, kteří vydrží deset měsíců komplikací spojených s výlukou, čeká v příštím roce odměna v podobě zvýšení rychlosti vlaku a bezpečnějšího cestování. Tak to alespoň vyplývá z vyjádření mluvčího Správy železniční dopravní cesty Marka Illiaše.

„Po opravách zde vlaky budou moci projíždět vyšší rychlostí, zvýší se také bezpečnost a komfort pro samotné cestující. Z těchto důvodů jsou upravovány koleje, mosty a propustky a železniční stanice," uvedl tiskový mluvčí.

Vlaky po modernizaci by hypoteticky mohly jezdit na této trati rychlostí až 120 kilometrů za hodinu.

Všeobecná modernizace

Co se tedy bude letos na trati dít?

„Předmětem stavební zakázky je rekonstrukce vlastní kolejové dráhy, tedy železničního svršku a spodku, rekonstrukce nástupišť stanic a zastávek, modernizace železničního zabezpečovacího zařízení, zřízení dálkového ovládání zabezpečovacího zařízení, zabezpečení a rekonstrukce úrovňových železničních přejezdů a další úpravy," popisuje tuto investici Věstník veřejných zakázek.

Celková hodnota zakázky je přibližně 863 milionů korun. Počítá se mimo jiné s novými dálkovými kabely, rekonstrukcí stanic Opava západ a Skrochovice a také s novým traťovým i staničním zabezpečovacím zařízením s dálkovým ovládáním z jednotného ovládacího stanoviště v železniční stanici Krnov.

Dále dojde k modernizaci technologického vybavení, což se týká zejména zabezpečovacích, sdělovacích a energetických zařízení. Kolejiště ve stanicích Skrochovice a Opava západ budou redukována.

Vlak s komfortem auta

Podle strategických dokumentů Moravskoslezského kraje je cílem, aby železniční osobní doprava byla také na regionálních tratích schopna konkurovat dopravě individuální, tedy hlavně automobilům.

„Je důležité nabídnout pohodlné cestování srovnatelné s komfortem osobního automobilu. Základní podmínkou je samozřejmě kvalitní dopravní infrastruktura," nastínil základní vizi časopis Moderní železnice.

A co elektrifikace?

Moderní železnice trati mezi Krnovem a Opavou věnovala také odstavec, v němž se hovoří nejen o optimalizaci, ale také o elektrifikaci trati.

„Pro zlepšení dostupnosti drážní dopravou ze západní části kraje se jedná o optimalizaci a elektrifikaci trati 310 v úseku Opava východ - Krnov. Kapacita trati v úseku Krnov - Ostrava-Svinov je již vyčerpána. Prodloužením ramene příměstské dopravy z Ostravy do Krnova bude umožněno zavedení konkurenceschopné rychlé regionální dopravy v relaci Návsí - Ostrava - Krnov," přiblížil plány Moravskoslezského kraje časopis Moderní železnice.

Elektrifikace se ale této trati týká až v dlouhodobém výhledu, letošní stavba je „pouze" revitalizací.

To se nelíbí například Michaelu Cestrovi z Krnova, který je odborníkem na dopravní stavby. K tématu se vyjádřil na facebooku.

„Proč se bude trať zavírat dvakrát - jednou kvůli revitalizaci, podruhé v horizontu několika málo let kvůli elektrifikaci, mi hlava nebere," napsal Michal Cestr, který moc nevěří slibované rychlosti 120 kilometrů v hodině. „Škoda, že je to „až 120 km/h" - tedy rozhodně ne v celém úseku," mírnil Cestr optimismus pokud jde o rychlost budoucích spojů.

Hudba budoucnosti

„Případné zkrácení jízdních dob se odvíjí spíše od vozidel, která se budou nasazovat. Například vozy řad 809, 810, 814 jezdící v současné době na většině spojů, mají maximální rychlost 80 km/h, takže traťovou rychlost ani zdaleka nevyužijí. Soupravy, které vozí rychlíky mají 110 km/h, pokud by sem v případě elektrifikace zajížděly soupravy 471 (City Elephant), ty už by díky svým dynamickým schopnostem a rychlosti přinesly velké zrychlení…

Ale to už je hudba budoucnosti," doplnil na facebooku Zdeněk Kozelský.

Gabriela Mathiasová

Autor: Redakce

18.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SK Dynamo České Budějovice – Slezský FC Opava 2:1
1 26

II. LIGA: České Budějovice - Opava 2:1

BK Opava – BK Armex Děčín 87:71
1 26

KOOPERATIVA NBL: Opava - Děčín 87:71

Z nemocnice zbyly jen střípky

Kdysi vyhlášená nemocnice ve Vítkově už řadu let nefunguje. Alespoň ne tedy tak, jak byli lidé zvyklí. Nemocniční oddělení nahradily odborné ambulance či léčebna dlouhodobě nemocných (LDN).

ANO dosáhlo výsledku, na který u nás bývala zvyklá ČSSD

/SLEDOVALI JSME ON-LINE, FOTOGALERIE Z VOLEBNÍCH ŠTÁBŮ/ Spočteno, podtrženo, hotovo. Volby v Moravskoslezském kraji jasně vyhrálo hnutí ANO s hejtmanem Ivo Vondrákem v čele, drtivou porážku naopak utržila ČSSD, kterou v regionu vedl celostátní lídr Lubomír Zaorálek. K urnám přišlo 551 446 lidí, čímž účast dosáhla 55,86 procent.  

Hasiči sundávali ve Skřipově vyčerpaného dělníka z lešení

Tým zdravotnické záchranné služby spolu s jednotkou Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje ze stanice v Bílovci zasahoval v sobotu 21. října dopoledne ve Skřipově.

AKTUALIZOVÁNO

VOLBY 2017 V KRAJI: Oranžovou v Moravskoslezském kraji vystřídala modrá

/VIDEO, FOTOGALERIE/ Volební výsledky v Moravskoslezském kraji jsou sečteny, vítěze parlamentních voleb 2017 známe. Hnutí ANO sesadilo z pomyslného trůnu ČSSD.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení